آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
حوادث
۱۵

تمدید مهلت بخشودگی 2 برابری جرایم رانندگی

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام خبر تمدید بخشودگی 2 برابری جرایم گفت: این مهلت تا پایان زمان اداری روز پنج شنبه 24 آذرماه تمدید شده است.

به گزارش ایسنا سردار اسکندر مومنی افزود: با توجه به تعطیلات هفته گذشته و ایام عزاداری امام حسین(ع) در دو سه روز گذشته حجم بالای مردم برای پرداخت جرایم مراجعه کردند که علاوه بر ایجاد صف های طولانی موجب شد سیستم های موجود با کندی روبرو شوند و به عبارت دیگر منابع موجود پاسخگوی درخواست مردم نبودند.

مومنی با اعلام اینکه مهلت پرداخت بخشودگی جرایم تا پایان روز اداری پنجشنبه 24 آذرماه تمدید شد گفت: این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

مومنی با بیان اینکه دفاتر پلیس +10 همچون روزهای گذشته تا ساعت 22 به فعالیت خود ادامه خواهند داد، گفت: مردم علاوه بر مراجعه به مراکز پلیس +10 می توانند با ارسال با پیامک به شماره 30005151 نسبت به اخذ صورت وضعیت، کدرهگیری و شناسه پرداخت اقدام کنند.

وی در توضیح افزود: افراد می توانند شماره 17 رقمی که در کارت شناسایی خودرو آمده است را به شماره 30005151 ارسال و صورت وضعیت را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور افزود: در صورتی که افراد در انتهای شماره 17 رقمی علامت ستاره را درج کنند، شماره شناسه و کد رهگیری برای پرداخت اینترنتی و الکترونیکی برای آنان ارسال خواهد شد.

به گفته وی آمار دقیقی از میزان مراجعه مردم برای بخشودگی جرایم در حال حاضر وجود ندارد اما براساس گزارشات دریافتی در برخی روزها 900 هزار نفر برای بخشودگی جرایم به مراکز پلیس+10 مراجعه می کردند.

موافقت پلیس با حذف دوربرگردان ها

رئیس پلیس راهور تهران نیز گفت: پلیس با جایگزینی تقاطع های غیرهمسطح به جای دور برگردان های حادثه ساز موافق است.به گزارش مهر سردار حسین رحیمی اظهار داشت: جایگزینی تقاطع های غیرهمسطح به جای دوربرگردان ها می تواند در کاهش ترافیک و تصادفات موثر باشد. پلیس موافق حذف دوربرگردان ها از سطح شهر است اما در تقاطع های غیرهمسطح نباید از چراغ راهنمایی استفاده شود. وی ادامه داد: در برخی از نقاط نباید دور برگردانهای موجود حذف شود اما ترافیک با حذف دوربرگردان ها و احداث تقاطع در نقاط حادثه خیز تا 20 درصد کاهش می یابد. رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: با توجه به تغییر وضعیت ترافیک تهران نسبت به گذشته، تقاطع ها راهکار خوبی است این در حالی است که دوربرگردان در سال 84 بهترین راهکار برای کاهش ترافیک بود.