آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار کشور
۱۴

محمد خزاعی: تصویب 9 قطعنامه ضدصهیونیستی نشانه انزوای این رژیم در عرصه جهانی است

نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: تصویب 9 قطعنامه در یک روز علیه رژیم صهیونیستی نشانه انزوای هرچه بیشتر این رژیم در عرصه های جهانی و بین المللی است.

«محمد خزاعی» در حاشیه نشست دیروز مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصویب 9 قطعنامه با رای اکثریت کشورهای عضو مجمع عمومی، نشانه انزجار جامعه جهانی از صهیونیست ها و حمایت همه جانبه آنان از ملت مظلوم فلسطین است.

وی تاکید کرد بنابر قطعنامه های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی شاخص بسیار خوبی برای انزوای هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی در عرصه های بین المللی است.

نماینده دائم کشورمان با اشاره به اجماع جهانی برای تصویب این قطعنامه ها، اظهار داشت اگر افرادی از سر تدبیر و خرد به آرای امروز کشورها نگاه کنند به خوبی متوجه خواهند شد که تمام شعارهای تبلیغاتی و سیاسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور اروپایی در دفاع از دمکراسی و حقوق بشر بی اساس و پوچ است.

وی با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست ها در باریکه نوار غزه و کرانه باختری رود اردن، تصریح کرد این چند کشور چشم خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی می بندند و با قطعنامه هایی که همه جامعه جهانی به آن رای مثبت می دهند، مخالفت می کنند.

خزاعی تاکید کرد اما در جایی دیگر در دفاع از حقوق بشر و دمکراسی در سایر کشورها سخن می گویند.

وی با اشاره به برخورد منافقانه آمریکا و چند کشور اروپایی با مسایل حقوق بشری، گفت: به اعتقاد من رای گیری امروز در مجمع عمومی سازمان درس عبرتی برای روشنفکران متمایل به غرب است که خیال نکنند، آمریکا خاستگاه حمایت از حقوق بشر و دمکراسی خواهی است. نماینده دایم کشورمان اضافه کرد همچنین آرای مخالفت آمریکا و چند کشور اروپایی با خواست جامعه جهانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، ضدیت آنها با بحث مسایل حقوق بشر است. امروز به عنوان جمعه سیاه صهیونیست ها، 9 قطعنامه علیه این رژیم با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید و این مسئله انزوای هرچه بیشتر صهیونیست ها در عرصه های جهانی را به وجود خواهد آورد.