آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار کشور
۳

پس از مخالفت اوباما با تحریم بانکی ایران اختلاف کنگره و دولت آمریکا درباره تحریم ایران بالاگرفت

جمهوری خواهان و دموکرات ها با وجود مخالفت دولت اوباما با تحریم بانک مرکزی ایران بر عقایدشان پافشاری می کنند و قصد تغییر در تحریم ها را ندارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: دولت اوباما استدلال می کند که اعمال مجازات های شدید به تضعیف تلاش بین المللی منجر خواهد شد که تهران را هدف گرفته است و در نهایت به بالارفتن بهای نفت منجر می شود که به ایران کمک خواهد کرد.

قانون گذاران آمریکایی در حال پیشبرد تحریم هایی علیه بانک های خارجی هستند که با بانک مرکزی ایران تبادلات دارند. سنا هفته گذشته با 100 رای موافق به تحریم بانک مرکزی ایران رای داد.

جمهوری خواهان و دموکرات ها با نگاهی به انتخابات سال 2012 قصد دارند به نمایش جنگ طلبی در قبال ایران و حمایت از اسرائیل بپردازند که برای یهودیان آمریکایی که در انتخابات شرکت می کنند و تخصیص بودجه آنها برای احزاب سیاسی موضوعاتی مهم محسوب می شوند.

طرح تحریم ها که با حمایت سناتور مارک کرک (جمهوری خواه) و سناتور باب مندز (دموکرات) ارایه شد به لایحه دفاعی مفصل تری الحاق شد که در حال حاضر هدف مذاکرات محرمانه میان مجلس نمایندگان و سنا است. قانون گذاران امیدوارند نسخه نهایی این طرح سیاسی را اوایل هفته آینده ارایه دهند.

تیموشی گیتز، وزیر خزانه داری آمریکا اول ماه دسامبر در نامه ای به سناتورها مخالفت دولت با اقدام سنا را به دلیل تحلیل بردن تلاش ها برای اعمال فشار بر ایران اعلام کرد و هشدار داد این اقدامات به افزایش بهای نفت منجر می شود و از نظر مالی به سود ایران خواهد بود.

دولت اوباما هم تغییرات فنی و هم تغییرات ماهوی از جمله تاخیر شش ماهه برای اجرای کلیه تحریم ها را خواستار است.