آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

بدنه دیپلماتیک ورزش سازماندهی می شود

تشکیل کمیته صیانت از کرسی های بین المللی

سرانجام پس از سال ها سردرگمی، «کمیته صیانت از کرسی های بین المللی» در کمیته ملی المپیک تشکیل شد؛ کمیته ای که هدفش برنامه ریزی، حفظ و ارتقاء جایگاه ایران در بدنه نهادهای بین المللی ورزشی است. کمیته ای که سال هاست مدیران بین المللی ورزش ایران از نبود آن رنج می برند.

پس از تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، دیروز کمیته ملی المپیک از همه کسانی که به نوعی در فدراسیون ها، کنفدراسیون ها و نهادهای بین المللی عضو هستند دعوت به عمل آورده تا ضمن پر کردن فرم های لازم، وضعیت آن ها در مجامع بین المللی بررسی شود و برای حمایت از آن ها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

از جمله مهمترین عللی که در تشکل این کمیته نقش داشته، از دست رفتن برخی کرسی های مهم قاره ای و جهانی در چند سال اخیر بوده و این کمیته در آینده در تلاش خواهد بود تا با هماهنگی ها و لابی های بین المللی از سوی کمیته ملی المپیک ایران ضمن حفظ جایگاه این افراد، به ماندگاری آن ها در این کرسی کمک کند.

همچنین یکی از دیگر موارد مطرح شده در مورد کرسی های بین المللی، موضوع تغییر در فدراسیون های ملی بوده که در برخی موارد این تغییرها باعث شده تا مدیران جدید حمایت های لازم از مدیران پیشین که دارای کرسی بین المللی هستند را به عمل نیاورند و این حمایت نکردن ها باعث از دست رفتن کرسی های بین المللی ایران در برخی موارد شده است. حال با تشکیل این کمیته ضمن این که کمیته ملی المپیک، کمیته ای مدون و سازمان یافته در مورد کرسی های بین المللی خواهد داشت، بلکه می توان امیدوار بود که سهم ایران در بدنه دیپلماتیک ورزش بیشتر شود.