آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

شکایت ایران به مجامع بین المللی درباره تحریم غیرقانونی بانک مرکزی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شکایت ایران به مجامع بین المللی درباره تحریم غیرقانونی بانک مرکزی خبر داد.

سیدعلی موسوی جرف دیروز در گفت وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: اعمال تحریم های ظالمانه و سیاسی غرب در طول سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی هیچ تاثیری بر اراده پولادین ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی نگذاشته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم بانک مرکزی توسط برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس گفت: تحریم بانک مرکزی به عنوان یک بانک غیرعامل، برخلاف قوانین بین المللی است و پیگرد قانونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایران با توجه به قانون بین المللی در این زمینه می تواند در مجامع ذیربط موضوع را پیگیری و کشور خبیث انگلیس را محکوم کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس هیچ یک از قوانین بین الملل، بانکی که کار نظارت بر بانک های عامل را می کند، نباید تحریم شود تصریح کرد: بانک مرکزی بانک عامل نیست و کار نظارت بر بانک های دیگر را دارد، بنابراین تحریم آن کاملاغیرقانونی است.

موسوی جرف در ادامه اظهار داشت: ایران برای این کار به مراجع ذیصلاح شکایت خواهد کرد، البته راه هایی برای خروج از تحریم و دور زدن آنها وجود دارد که کارشناسان بانکی می توانند آن را انجام دهند.

نماینده مردم آبادان در مجلس در ادامه افزود: تحریم ایران اسلامی چه در زمینه بانکی و چه اقتصادی نخستین ضرر را به کشورهای غربی می زند.