آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار کشور
۱۴

بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در سالروز ترور آیت الله دستغیب

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه با انتشار بیانیه ای در سالروز ترور آیت الله دستغیب در 20آذر 1360 به دست عناصر تروریستی گروهک منافقین، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، آن را نمادی از استیصال و درماندگی گروهک منافقین برشمرد.

در این بیانیه آمده است: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه ضمن ابراز همدردی با خانواده آیت الله دستغیب، بر خود لازم می داند تا با زنده نگه داشتن نام و یاد قربانیان ترور و تاکید بر مظلومیت آن عزیزان، گوشه ای از خوی وحشیگرایانه و ضدانسانی گروه های تروریستی را نمایان کند. گروه هایی که جان انسان های بی گناه را قربانی اهداف پلید و بلندپروازی های خود می کنند.

در این بیانیه با اشاره به فعالیت های تروریستی، ضد بشری و خائنانه گروهک فرقه ای منافقین همچون ترور بیش از 12هزار ایرانی، خیانت به کشور و همکاری با رژیم بعثی در جنگ هشت ساله، جاسوسی علیه ایران و بیش از چهار دهه جنایت، آمده است که گروهکی با این کارنامه سیاه و خائنانه که سرشار از موارد نقض حقوق بشر و اقدامات تروریستی و خیانت است بر چه اساسی ادعای دفاع از حقوق بشر و وطن پرستی می کند. گروهکی که در جریان جنگ با تمام توان در خدمت ارتش بعث عراق بود و از هیچ خدمتی به دشمنان این کشور کوتاهی نکرد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است، خانواده های قربانیان ترور با انتقاد از رویکرد دوگانه برخی دولت ها و نهادهای بین المللی در برخورد با پدیده شوم تروریسم، ادامه چنین روندی را عاملی مهم در گسترش تروریسم دانسته و خواستار اقداماتی جهانی برای ریشه کنی این پدیده شوم شد. اقداماتی که فارغ از نگرش های سیاسی و گزینشی تنهابرای ریشه کنی تروریسم صورت گیرد.

آیت الله دستغیب در روز 20 آذرماه 1360 به دست عناصر گروهک تروریستی منافقین در حمله انتحاری به شهادت رسید.