آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار خارجی
۱۶

درخواست فرانسه از واشنگتن و لندن برای تحریم بیشتر سوریه

سرویس خارجی-

دولت فرانسه با هدف اعمال فشارهای سیاسی بیشتر بر دمشق از آمریکا و انگلیس خواست تحریم های شدیدتری علیه سوریه اعمال کنند.

نشریه فرانسوی «20مینوت» اعلام کرد که «آلن ژوپه» وزیر خارجه فرانسه از آمریکا و انگلیس خواسته دولت سوریه را تحت فشار بیشتری قرار دهند.

ژوپه در عین حال از این کشورها خواسته تا شورای ملی مخالفان سوریه را به رسمیت بشناسند.

وزیر خارجه فرانسه همچنین اظهار داشت که اکنون زمان آن رسیده که در همراهی با ملت سوریه فشارها و تحریم های بیشتری علیه دولت دمشق اعمال شود.

این در حالی است که مردم سوریه با برگزاری تظاهرات میلیونی در شهرهای مختلف بر مخالفت قاطع خود با دخالت های خارجی تاکید کردند.

از سوی دیگر منابع نزدیک به رئیس جمهور سوریه اعلام کردند که بشار اسد به کشورهای منطقه هشدار داده که آتش فتنه به سوریه محدود نخواهد شد و دامن کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و کویت را نیز دربر خواهد گرفت.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که موضع برخی از کشورهای عربی جای تعجب ندارد زیرا آنان کاری را انجام می دهند که از آنان خواسته شده است.

وی افزود، به هنگام حمایت سوریه از مقاومت در جریان جنگ 33روزه دمشق انتظار چنین توطئه ای را داشته است.

رئیس جمهور سوریه فاش کرد که برخی از کشورهای عربی با وی تماس گرفته و اظهار داشتند که آنها را تهدید کردند که اگر از تحریم سوریه حمایت نکنند نوبت آنان هم می رسد.

منابع نزدیک به بشار اسد اعلام کردند که با توجه به ایستادگی رئیس جمهور سوریه و مواضع محکم وی در قبال بیگانگان امکان ترور وی وجود دارد.هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق نیز اعلام کرد که طرح اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه به بن بست رسیده است.