آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
حوادث
۱۵

زلزله 4 شهر کشور را لرزاند

زمین لرزه های عصر روز شنبه در شهرستان های بیرجند، نایبندان، کهنوج و راور خسارتی برجای نگذاشت.

به گزارش مهر، عصر روز شنبه دو زمین لرزه 3/3 و 6/3 ریشتری شهر کهنوج در جنوب کرمان و روستای زلزله خیز هجدک در شمال کرمان را تکان داد، که هیچ گونه خساراتی در بر نداشته اند.

زلزله ای به بزرگی 6/4 ریشتر ساعت 19و43 دقیقه شنبه نایبندان در شهرستان طبس را نیز لرزاند.

از آنجا که بخش بزرگی ازمنطقه نایبندان بیابانی است، بعید به نظر می رسد خسارتی از این زلزله نسبتا شدید به این منطقه وارد شده باشد.

ستاد مدیریت بحران استان یزد نیز اعلام کرد: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله گزارش نشده است.

نایبندان در منطقه وسیعی از طبس در استان یزد قرار گرفته و یکی از بزرگترین پناهگاه های حیات وحش کشور در این منطقه قرار دارد.

ایرنا نیز گزارش داد زمین لرزه ای به بزرگی 6/4 ریشتر عصر شنبه حوالی شمال غرب قلعه زری از توابع بخش خوسف شهرستان بیرجند را لرزاند.

شبکه لرزه نگاری بیرجند وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وقوع این زمین لرزه را در ساعت 19 و 43 دقیقه و 51 ثانیه اعلام کرد.

تاکنون در مورد خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

وقوع یک زلزله خفیف در بعدازظهر شنبه و از سویی انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال وقوع یک زلزله مخرب در اسفراین، موجب شده تا شمار زیادی از مردم این شهرستان شنبه شب و بامداد یکشنبه خانه های خود را رها کنند و به خیابانها بروند.

به گزارش ایرنا شمار زیادی از مردم شهر اسفراین و برخی روستاهای اطراف، ضمن ترک خانه های خود، در خیابان ها، بلوارها، میادین، بوستان ها و فضاهای باز گرد آمده و با برافروختن آتش، تلاش می کنند تا خود را از گزند سرما در امان نگه دارند.

پنجشنبه شب گذشته چهار زمین لرزه پی درپی در اسفراین روی داده بود که قویترین آنها 5/4 ریشتر شدت داشت و موجب ترک برداشتن دیوار حدود 10 منزل مسکونی در روستای «امین آباد» در پنج کیلومتری این شهر شده بود.