آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
حوادث
۱۵

انگلیسی ها با اجساد مردگان برق تولید می کنند!

با نصب توربین بر روی یک کوره آدم سوزی در شهر دورهام، گرمای حاصل از سوزاندن اجساد به 150 کیلووات بر ساعت برق مبدل می شود که قادر است 1500 تلویزیون را برای یک ساعت روشن نگه دارد.

به گزارش فارس به نقل از «ام اس ان بی سی»، به زودی در شهر دورهام انگلیس از سوزاندن اجساد برای تولید برق استفاده خواهد شد.بنابراین گزارش، با نصب توربین بر روی یک کوره آدم سوزی در شهر دورهام، گرمای حاصل از سوزاندن اجساد به 150 کیلووات بر ساعت برق مبدل می شود که قادر است 1500 تلویزیون را برای یک ساعت روشن نگه دارد. این برق به شرکت های فعال در زمینه انرژی در منطقه فروخته خواهد شد.

«ام اس ان بی سی» در دفاع از این طرح ناخوشایند که به منزله توهین به انسان هاست نوشت: شاید این طرح در نگاه اول مشمئزکننده به نظر برسد اما «استیو لوکر»، مهندس کوره های آدم سوزی و صاحب و مدیر شرکت «بی اند ال کریمیشن سیستم» واقع در فلوریدای آمریکا می گوید که این طرح می تواند فرآیند آدم سوزی را بسیار مفیدتر کند چرا که به این وسیله از تولیدات آن استفاده می شود.

به گفته لوکر، با توجه به قیمت بالای انرژی در اروپا در کنار قوانین سخت مربوط به دفع زباله (در اینجا منظور اجساد مردگان است)، به نظر می رسد که در آینده استفاده از جسد برای تولید انرژی افزایش چشمگیری یابد.

وی از اینکه کوره های آدم سوزی در آمریکا هنوز به اندازه اروپا خروجی گرما ندارند ابراز نارضایتی کرده است.کوره های جسدسوزی در اروپا تقریبا تمام 24 ساعت مشغول کار هستند حال آنکه این رقم در آمریکا تنها 8 ساعت در روز است. هزینه نصب توربین در اروپا 5 ساله بازمی گردد اما این رقم در آمریکا 15 تا 20 ساله است.سنت سوزاندن جسد، سنتی متعلق به ادیان غیرتوحیدی و بت پرستان شرق آسیاست که در کشورهای مسیحی نباید جریان داشته باشد.

مسیحیان نیز اجساد مردگان خود را دفن می کنند اما روشن نیست که چگونه سوزاندن جسد در این کشورها رواج یافته است؟این نیز روشن نیست که سازمان های عریض و طویل حقوق بشری در اروپا چرا در برابر این توهین آشکار به شان انسان ساکت مانده اند؟