آرشیو چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۹۹
ورزشی
۱۳

تیم پرستاره، عنوانی بهتر از هفتمی آسیا به دست نیاورد!

دعوای بدفرجام در هندبال

مجید عباسقلی

تیم ملی هندبال کشورمان در رقابت های کسب سهمیه المپیک در حالی از صعود بازماند که فاصله ای بسیار باریک و میلی متری تا راهیابی به پلی آف المپیک داشت. این در حالی بود که سرمربی نروژی این تیم پیش از اعزام، مشکل بزرگ در راه ناکامی ایران را همکاری نکردن باشگاهی دانست که تعداد زیادی ملی پوش در اختیار دارد.

به هر حال تیم ملی هندبال با وجود اثبات شایستگی های خود نتوانست جواز ورود به پلی آف المپیک را بگیرد، در حالی که 2 نماینده باشگاهی ایران در جام قهرمانی باشگاه های آسیا نیز نتایج ضعیف و ناامیدکننده ای از این تورنمنت به دست آوردند و در حقیقت تیمی که شمار زیادی از ملی پوشان را به همراه داشت نتیجه ای بهتر از هفتمی به دست نیاورد!

با تمام این اوصاف، هنوز آوردگاه مهم دیگری پیش روی هندبال ملی ما قرار دارد و آن رقابت های جام ملت های آسیاست که در عین حال، حکم مسابقه های انتخابی جام جهانی هندبال را هم دارد. با توجه به این که تیم ملی کنونی ما کاملااین ظرفیت را از خود نشان داده است که برای نخستین بار با صعود از سکوی اول تا سومی جام ملت های آسیا، راهی جام جهانی شود، امید است در فرصت بیش از دو ماهه تا آغاز این رقابت ها، تعامل و همکاری کاملامنظم تر و قوی تری بین آن باشگاه ناکام پرستاره و تیم ملی پرظرفیت هندبال ایران به وجود آید.

مسلما برقراری چنین تعاملی کاملابه سود هر دو طرف است و با توجه به این که سرمربی تیم ملی، قول درخشش این تیم در رقابت های جهانی و صدور چند بازیکن شاخص ملی به لیگ های معتبرتر دنیا را داده است این اتفاق می تواند دستاوردهای حرفه ای و مالی خوبی در چرخه فعالیت های باشگاه نیز فراهم کند، مشروط بر آن که از یاد نبریم مدت هاست این مربی، شرط رسیدن تیم ملی به توان واقعی را در اختیار داشتن تمام بازیکنان خود در اردوها، تمرین ها و بازی های تدارکاتی دانسته است.