آرشیو شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۸
حوادث
۱۵

نصب تندیس «مروه الشروینی» در یکی از خیابان های تهران

رئیس بسیج جامعه زنان از نصب تندیس مروه الشروینی همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی تجلیل از طلایه داران حجاب و عفاف در یکی از خیابان های تهران خبر داد.

مینو اصلانی اظهار کرد: جشنواره ملی تجلیل از «طلایه داران حجاب و عفاف» سه سال است که توسط بسیج جامعه زنان در سطح ملی برگزار می شود اما در بهمن ماه امسال برای نخستین بار در سطح بین المللی برگزار می گردد.

وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده 150 میهمان خارجی در نخستین جشنواره بین المللی «طلایه داران حجاب و عفاف» شرکت می کنند که 30 نفر از مهمانان از کشورهای اروپایی و جهان اسلام و بقیه از میان ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه مهمانان شرکت کننده در این جشنواره از میان سازمان های مردم نهاد و افراد حقیقی فعال در عرصه حجاب و عفاف هستند، گفت: زنان و دختران مسلمانی هم که به دلیل رعایت حجاب و عفاف از ادامه تحصیل محروم شده اند، جزء مهمانان حاضر در جشنواره بین المللی «طلایه داران حجاب و عفاف» هستند.

اصلانی ادامه داد: «مروه الشروینی» که به عنوان شهیده حجاب در سطح جهان معروف است، در این مراسم مورد تجلیل قرار می گیرد که از همسر او برای حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از این شهیده دعوت کرده ایم.

وی با اشاره به نصب تندیس «مروه الشروینی» در یکی از خیابان های شهر تهران عنوان کرد: همکاری های لازم با شهرداری تهران و شورای شهر در این زمینه صورت گرفته است؛ «پارک بانوان» و «خیابان حجاب» از جمله مکان هایی است که پیشنهاد نصب تندیس در آنها مطرح شده ولی فعلا مکان دقیقی مشخص نشده است، تندیس «مروه الشروینی» نیز توسط معاونت فرهنگی و هنری وزارت ارشاد در دست ساخت است.