آرشیو شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۸
حوادث
۱۵

پس از 11ماه محکومیت 3 تن از اعضای شورای اسلامی شیراز به حبس

شیراز- خبرنگار فارس:پس از یازده ماه از رسیدگی به پرونده 3 نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی شیراز، احکام این متهمان با رسیدگی و پیگیری رئیس کل دادگستری استان فارس صادر شد.

پس از جلسه هفتگی شورای اسلامی شهرستان شیراز در روز یکشنبه 20 دی ماه سال گذشته، 3 تن از اعضای اصلی شورای شهر به اتهام اخذ رشوه و کسب مال نامشروع از پیمانکاران و مجریان طرح های شهری بازداشت شدند. بنابراین گزارش این افراد با قرار وثیقه آزاد و در شورای اسلامی شیراز به فعالیت های خود ادامه دادند. اما با رسیدگی ویژه و پیگیری های به عمل آمده از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس این پرونده علی رغم کارشکنی های صورت گرفته منجر به صدور احکام نهایی شد.

در احکام صادره از سوی دادگاه جزائی شیراز یک نفر از متهمان در جریان رسیدگی به پرونده با صدور قرار منع تعقیب تبرئه و دو نفر دیگر به نام های «سعید-م» به عنوان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر و «فاطمه-ه» به عنوان عضو اصلی شورای شهر به ترتیب به 3 سال و 18 ماه حبس و هر دو متهم به اخراج از شورای شهر محکوم شدند.

گفتنی است؛ این 3 عضو شورای شهر شیراز عصر روز یکشنبه 20 دی ماه سال گذشته از سوی اداره کل اطلاعات استان فارس دستگیر شده بودند.

بنابراین گزارش براساس اسناد منتشره از سوی وزارت اطلاعات پدر یکی از متهمان محکوم شده دارای رابطه نزدیکی با سازمان امنیت رژیم پهلوی موسوم به ساواک داشته است.