آرشیو شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۸
صفحه آخر
۱۶

اعتراض شدید پوتین به سیاست های واشنگتن در قبال روسیه

نخست وزیر روسیه با انتقاد شدید از ایالات متحده گفت، آمریکا به دنبال همپیمان و متحد نیست، بلکه می خواهد کشورهای دیگر نوکر و دنباله رو واشنگتن باشند.

به گزارش خبرگزاری ها، «ولادیمیر پوتین» گفت: آمریکا متحد نمی خواهد، بلکه نوکر و دنباله رو می خواهد. پوتین افزود: ما می خواهیم با آمریکا ارتباط داشته باشیم و این کار را انجام خواهیم داد، زیرا اکنون شاهد هستیم که در درون ایالات متحده دگرگونی هایی در حال وقوع است. جامعه آمریکا نمی خواهد که این کشور در سطح بین المللی نقش ژاندارم را بازی کند.

وی ادامه داد: خود آمریکایی ها عقیده دارند که دولت این کشور راه درستی را در پیش نگرفته است. پوتین تاکید کرد که مقامات آمریکایی به کشورها حمله می کنند و بعد هم می گویند کسی که با ما نیست، علیه ماست! مردم از زورگویی و یکجانبه گرایی یک کشور(آمریکا) خسته شده اند.

نخست وزیر روسیه که دو هفته پیش آمریکا را به دخالت در روسیه و تحریک ناآرامی های پس از انتخابات پارلمانی این کشور متهم کرده بوده، افزود: غرب از قدرت هسته ای مسکو هراس دارد و به همین دلیل، برای طرح ریزی سناریوی انقلاب رنگی در روسیه تلاش می کند. وی افزود: همگان امروز با فلسفه انقلاب های رنگی خوب آشنا هستند و ما نیز می دانیم که هدف آن، بر هم زدن ثبات حاکم بر جامعه روسیه است.

انتخابات دوما (مجلس قانونگذاری) یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و حزب حاکم روسیه واحد با 3/49درصد آرا (معادل 238 کرسی) از مجموع 450 کرسی را به خود اختصاص داد.