آرشیو شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۸
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد

بررسی لایحه جامع منابع طبیعی کشور به زودی در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی از تدوین لایحه جامع منابع طبیعی کشور خبر داد و گفت این طرح به زودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی در نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی که ظهر پنجشنبه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: اگر مسئله تقدس طبیعت به طور صحیح در کشور درک شود بسیاری از مشکلات محیط زیستی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودکفایی گندم در دولت های پیشین مورد توجه مسئولان قرار داشت، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به حیاتی بودن این محصول تاکید فراوانی بر خودکفایی گندم داشتند و سهل انگاری در این زمینه موجه نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های مجلس برای توسعه کشاورزی گفت: مجلس هشتم در این میان کارهای بسیاری انجام داده و سعی ما این است که موضوع کشاورزی و دامپروری را به عنوان موضوع استراتژیک کشور درنظر بگیریم.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع دامپروری کشور ابراز کرد: بسیاری از مشکلات این حوزه با این قانون رفع شده و نیز قانون ایمنی زیستی جمهوری اسلامی برای نخستین بار در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که هدف آن صیانت از محصولات کشاورزی است.

لاریجانی از قانون افزایش بهره وری از محصولات کشاورزی به عنوان یکی از قوانین مهم نام برد و گفت: این قانون به منظور صیانت از چرخه اقتصادی کشاورزی و دامپروری تدوین و تصویب شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون سنددار شدن اراضی کشاورزی و ساختمان های مسکونی روستایی و نیز طرح شناسنامه دار شدن چاه های فاقد پروانه در مجلس به تصویب رسیده است.

لاریجانی با تاکید بر بررسی مشکلات واقعی بخش کشاورزی تصریح کرد: برخی کارهای تبلیغاتی تاثیری بر حل مشکلات این بخش ندارد بلکه باید نکاتی چون اقتصادی کردن چرخه کشاورزی و دامپروری مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: باید مکانیزم هایی برای اقتصادی شدن چرخه کشاورزی و دامپروری طراحی شود و در این زمینه چندین برنامه در مجلس تنظیم شده است.