آرشیو شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۸
شهرستان ها
۱۱

پروژه 16 ساله ای که هنوز عملیاتی نشده است

پروژه عظیم و بزرگ فاضلاب شهرستان بابل تقریبا از 1374 کلید خورد و متاسفانه پس از گذشت حدود 16 سال هنوز عملیاتی نشده است.

در زمان کلید خوردن طرح، نگارنده حضور داشت و مسئولان وقت از هزینه سنگین این پروژه که قرار بود توسط بانک جهانی تامین شود خبر دادند. ولی متاسفانه این هزینه هم به پایان رسیده و دوباره رقمی دیگر تحت قالب طرح ملی و... تامین شد اما هنوز این پروژه اجرائی نشده است.

گفتنی است؛ شهر بابل به دلیل موقعیت جغرافیائی خاصی که دارد (مانند کاسه) همیشه با مشکل آب های سطح الارضی مواجه است.

لذا ضرورت احداث پروژه فاضلاب شهری از کارهای حیاتی برای مسائل زیست محیطی شهروندان است و این امر نوعی نگرانی برای مسئولان شهری به وجود آورده است چنان که سخنگوی شورای شهر بابل از سرعت بخشیدن به این طرح یاد کرد و از هم اکنون ضمن اعلام خطر برای شهر بابل هر نوع ناهنجاری سیاسی و اجتماعی را در آینده نزدیک دور از انتظار ندانست.

بنابراین گزارش آن گونه که کارشناسان امور آب و فاضلاب بابل می گویند بخشی از این طرح در بابل راه اندازی شده است که می بایست شهروندان برای اجرایی شدن آن ثبت نام و کار اجرایی را انجام دهند و بقیه طرح هم باید با تزریق پول ملی اجرایی شود.

در هر صورت شهر بابل نیاز به سرعت بخشیدن به این طرح دارد و هر سازمان یا نهادی که مسئول مستقیم این پروژه می باشد باید در عملیاتی سازی آن عجله کنند؛ چون هر چه زمان بگذرد فرصت جبران آن سخت خواهد بود.

بابل- خبرنگار کیهان