آرشیو پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۶۳
بورس
۸
تک خبر

حمایت از ابزارهای جدید تامین مالی

مدیرعامل فرابورس از آمادگی این شرکت جهت حمایت از دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای طراحی روش های جدید تامین مالی خبر داد.

مصطفی امید قائمی در پنجمین سمینار ملی و نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت مالی و سرمایه گذاری گفت: فرابورس در طول سه سال گذشته تلاش کرده روش های مختلف تامین مالی در این نهاد اجرا شود و در همین راستا موفق شده اوراق مبتنی بر اوراق سهام، اوراق با درآمد ثابت و سایر ابزارهای مالی را منتشر کند به طوری که عمده ابزارهایی که در طول چند سال اخیر در این بازارسرمایه طراحی شده، در فرابورس مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته پذیره نویسی پنج تا شش شرکت از این طریق صورت گرفته، علاوه بر این که امکان معاملات دست دوم آن در بازار فرابورس فراهم شده است.

امیدقائمی تصریح کرد: پذیره نویسی سهام حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه از دیگر اقدامات فرابورس است که تاکنون دو بانک و یک موسسه تجاری از طریق این شرکت افزایش سرمایه داده اند.

مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: انتشار اوراق مبتنی بر درآمد ثابت از دیگر ابزارهای موجود برای تامین مالی است که تاکنون 700 میلیارد ریال اوراق مشارکت اعم از اوراق مشارکت صکوک، گواهی سپرده عام و خاص و... توسط این نهاد منتشر شده که علاوه بر این کار امکان فرایند پذیره نویسی و معاملات دست دوم این اوراق در فرابورس فراهم است.