آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار کشور
۱۴

سلطانیه در پارلمان اروپا: تحریم، قطعنامه و ترور نمی تواند ایران را از حقوق هسته ای اش محروم کند

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سخنرانی خود در پارلمان اروپایی گفت که تحریم ها و قطعنامه ها و ترور دانشمندان هسته ای ایران نمی تواند کشور ایران را از حقوق هسته ای لاینفک محروم کند و از غرب خواست تا حقایق غیرقابل انکار را بپذیرد.

به گزارش فارس،«علی اصغر سلطانیه» در سخنرانی خود در پارلمان اروپایی بروکسل تاکید کرد که کشورهای اروپایی سزاوار آن هستند که حقایق را درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران به طور کامل و بدون تحریف بدانند.

وی در ادامه سخنان خود اینگونه گفت که انتشار اطلاعات فنی ناکافی درباره برنامه هسته ای ایران به همراه انگیزه های سیاسی که هیچ گونه ارزش قانونی ندارند اینگونه ابهامات و آشفتگی را درباره برنامه هسته ای ایران به وجود آورده است.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: علیرغم بازرسی های 4هزار نفر در روز آژانس، هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته ای ایران کشف نشد و این یک واقعیت است که ایران از پیش به فناوری غنی سازی تسلط پیدا کرده است و تمامی فعالیت های این چنینی خود را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی و با موفقیت و بدون توقف انجام داده است.

سلطانیه در ادامه سخنان خود بر مصمم بودن ایران در خصوص ادامه فعالیت های هسته ای اینچنین گفت که تحریم ها و قطعنامه ها و ترور دانشمندان هسته ای ایران نمی تواند کشور ایران را از حقوق هسته ای لاینفک محروم کند و از غرب خواست تا حقایق غیرقابل انکار را بپذیرد و خود را به گفت وگو و نه تقابل برای پیشبرد برنامه هسته ای ایران متعهد کند.

وی در خصوص گفت وگوی ایران با آژانس در خصوص برنامه هسته ای گفت که تهران به گفت وگوهای بدون تعیین پیش شرط و بر اساس احترام متقابل تمایل دارد و رویکردهای غیرمتمدنی چون سیاستهای «هویج و چماق» یا «تحریم و گفت وگو» را خشونت آمیز و غیرقابل پذیرش خواند.

در اول دسامبر سال جاری میلادی، اتحادیه اروپا بار دیگر تحریم های جدیدی را علیه 37 تن از مقامات ایران و 143 شرکت و سازمانی که با ایران در ارتباط بودند، تحریم کرد و مقامات ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف انحراف اذهان، با تسلیحاتی خواندن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، تهران را به حمله نظامی تهدید کردند.