آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار کشور
۳

مجری طرح سابق نیروگاه اتمی بوشهر: ایران طی 7 تا 10 سال نیروگاه اتمی می سازد

مجری طرح سابق نیروگاه اتمی بوشهر معتقد است که ایران در یک پروسه 7 تا 10 ساله می تواند نیروگاهی که صد در صد ساخت خود است را وارد مدار کند.

«ناصر شریف لو» مجری طرح سابق نیروگاه اتمی بوشهر گفت که اگر رویکرد کشورمان ساخت نیروگاه اتمی با توان داخلی باشد احتمالا در یک پروسه 7 تا 10 ساله می توانیم نیروگاهی که صددرصد ساخت داخلی است را وارد مدار کنیم.

به گزارش فارس، وی همچنین اضافه کرده، با توجه به تجربیات مدیریتی که داشته می تواند به جرات اعلام کند که بسیاری از قطعات اصلی و تاثیرگذار در صنعت نیروگاه های برق اتمی را می توانیم در داخل کشور بسازیم.

شریف لو در پاسخ به این سوال که ایران از نظر علمی و دانشگاهی چه مقدار توانسته در صنایع مختلف هسته ای پیش برود؟ گفت: ما هنوز سفارشی به صنعت ندادیم. برای اینکه یک چیزی را بومی سازی کنیم و به صنعت سفارش دهیم راهش این است که از صنایع بازدید کنیم و مشخصات تجهیزات مورد نظر را داشته باشیم، بعد می توانیم به آن صنعت بگوییم که این مشخصات تجهیزات ما است.

وی افزود: ما هنوز به طور کامل امکان سنجی ساخت نیروگاه را در کشور انجام نداده ایم ولی اگر انجام دهیم آن وقت می توانیم کارشناسانه تر و با منطق درست تری موضوع را تجزیه و تحلیل کنیم و بگوییم چند درصد را می توانیم در ایران بسازیم و نقطه ضعف ما کجاست.