آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار خارجی
۱۶

حزب الله لبنان: انفجارهای اخیر در سوریه و عراق کار آمریکاست

سرویس خارجی -

نهادها، شخصیت ها و کشورهای مختلف جهان انفجار تروریستی در دمشق را که به کشته و مجروح شدن ده ها نفر منجر شد به شدت محکوم کردند و حزب الله آن را کار آمریکا دانست.

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای آمریکا را مسئول انفجارهای دمشق دانست و اظهار داشت، قتل کودکان و زنان تخصص واشنگتن است.

حزب الله افزود، وقوع جنایت تروریستی در دمشق بلافاصله پس از انفجارهای بغداد و دیگر شهرهای عراق بیانگر این است که آمریکا سردمدار تروریسم است و برای توجیه خروج حقیرانه خود از عراق به اقدامات انتقام جویانه و بزدلانه روی آورده است.

در این حال میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در گفت وگوی تلفنی با همتای سوری خود انفجارهای دمشق را محکوم کرد و اظهار داشت که این اقدامات با هدف نابودی راه حل عربی برای حل بحران سوریه انجام شده است.

وزارت خارجه روسیه نیز انفجارهای تروریستی در دمشق را به شدت محکوم کرد و خواستار دخالت نکردن کشورهای خارجی در امور داخلی این کشور شد.

دولت روسیه همچنین با اصلاح پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه واژه محکومیت که علیه دمشق به کار گرفته شده بود را حذف کرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز حملات تروریستی که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم و نیروهای امنیتی سوریه منجر شد را محکوم کرد.

اتحادیه نویسندگان اردنی، احزاب مصر، شخصیت های لبنانی، گروه های فلسطینی نیز در واکنش به این حادثه تروریستی اظهار داشتند که این انفجارها توسط کسانی صورت می گیرد که می خواهند ثبات منطقه را به هم بزنند.

شمار زیادی از مردم دمشق هم با برگزاری تظاهرات این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

مراسم ختم قربانیان انفجارها تروریستی روز جمعه در مسجد جامع دمشق برگزار شد.

در این مراسم که شمار زیادی از روحانیون و شخصیت های دینی شرکت داشتند مردم شعارهایی در حمایت از بشاراسد و اصلاحات وی سردادند و مخالفت خود را با تروریسم و مداخله خارجی در امور داخلی سوریه اعلام کردند.

مردم تاکید کردند که ملت سوریه صبر در برابر سختی ها را از پیامبراسلام(ص) آموخته اند و با دشمنانی که دستشان به خون این ملت آغشته است هرگز سازش نمی کنند.

علمای مسلمان و مسیحی نیز در این تظاهرات شرکت و از مردم سوریه خواستند هوشیاری خود را در برابر توطئه بیگانگان حفظ کنند.