آرشیو چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰، شماره ۴۹۷۴
ایران زمین
۱۱

مسافران، هوا، راه ها و شهرها

جو آرام برای اکثر نقاط کشور

براساس نقشه های پیش یابی سامانه بارشی اوایل وقت امروز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می شود. لازم به ذکر است که امروز خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین از امروز تا پایان هفته در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی پیش بینی می شود.

برف اردبیل را فرا گرفت

ریزش نخستین برف زمستانی همراه با هوای سرد، اردبیل و قسمت وسیعی از این استان را فرا گرفت. کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند که ریزش برف و هوای سرد در منطقه همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت.

خبرهای رسیده از شهرستان های سرعین، نمین و نیر نیز از ریزش برف همراه با وزش باد سرد در این نقاط حکایت دارد. مرکز اطلاعات راه های اداره کل راه و ترابری اردبیل از رانندگان خواست، با توجه به لغزنده بودن سطح جاده های این استان زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و با رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند. این مرکز تمام جاده های اصلی استان اردبیل را باز اعلام کرد.

گرد و غبار در شهرستان مرزی قصرشیرین

اداره هواشناسی شهرستان قصرشیرین اعلام کرد: گرد و غبار این شهرستان مرزی را فرا گرفته و موجب کاهش دید افقی شده است. براساس پیش بینی این اداره، گرد و غبار تا امروز در این شهرستان ادامه دارد. گرد و غبار در شهرستان مرزی قصرشیرین و دیگر شهرهای مرزی کشور ناشی از توفان های شن عربستان سعودی و عراق است.