آرشیو پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خبر داد

تولید سوخت هیدروژنی از جلبک

ساری - خبرنگار کیهان:

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران از تولید هیدروژن به عنوان سوخت پاک، تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست توسط این واحد دانشگاهی خبر داد.

مصطفی مهدی نژاد به خبرنگار کیهان گفت: نقشه جامع علمی کشور باید اجرایی شود و در اجرای نقشه جایگاه اول منطقه و جهان حرکت سریع در مسیر علم و فن آوری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه مبدا بسیاری از تحولات است گفت: دانشگاه های مازندران دارای ظرفیت های بسیار بالایی است در حالی که پراکندگی وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به شکل گیری ستاد گیاهان دارویی به دبیری جهاد دانشگاهی مازندران افزود: اقدامات بسیاری در راستای احیای گیاهان دارویی در استان در حال انجام است.

مهدی نژاد افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب نبود اقتدار علمی و معنوی مشکل دوران قبل از انقلاب اسلامی و زمینه ساز وابستگی به بیگانگان بوده که پیروزی انقلاب اسلامی و روحیه غیرقابل توصیف در اتکای به خداوند زمینه ساز باور ملی و بیرون آمدن از وابستگی و حل مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه تولید هیدروژن از جلبک کار بسیار بزرگ و نوآوری است؛ گفت: با توجه به توانمندی های موجود در دریای خزر تولید هیدروژن به عنوان سوخت پاک مورد استقبال است و همچنین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران یادآور شد: طرح تدوین دانش فنی تولید بیولوژیکی هیدروژن به روش مهندسی مولکولی و سایر فرآورده های ارزش افزوده از میکروالک طرح نو و تاثیرگذاری است در صورت قرار گرفتن ظرفیت ها در کنار هم بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.

مهدی نژاد با توجه به محدود بودن سوخت های فسیلی اظهار داشت: همواره نیاز به دست یابی به انرژی های نوین، تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست احساس می شود.