آرشیو یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۲
صفحه اول
۱

تروریست ها در بصره عزاداران را به خاک و خون کشیدند

عملیات تروریستی علیه کاروان زائران اربعین حسینی(ع) در بصره عراق 53 شهید و بیش از 100مجروح در میان غیرنظامیان برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ها، دیروز در حالی که صدها نفر در بصره از یک پایگاه ایست و بازرسی در حال عبور بودند، یک فرد ناشناس در حالی که یونیفورم پلیس عراق را به تن داشت، مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد. این انفجار به شهادت 53 غیرنظامی و جراحت بیش از100 نفر دیگر انجامید. در میان قربانیان و زخمی های این حادثه، شمار زیادی زن و کودک هستند.کارشناسان می گویند، عملیات انتحاری در بصره، نشان می دهد که تروریست ها نتوانستند در روز اربعین وارد خیل انبوه زائران در شهر کربلاشوند.عملیات انتحاری علیه شیعیان عراق توسط عوامل سعودی صورت می گیرد.

خبرگزاری فارس نیز از بغداد خبر داد، چهار آمریکایی مسلح در این شهر توسط محافظان «صلاح عبدالرزاق» استاندار بغداد دستگیر شدند.

به گفته عبدالرزاق، این چهار نفر جلیقه های ضدگلوله به تن کرده و لباس های غیرنظامی پوشیده بودند، آنها سلاح های کمری به همراه صدا خفه کن با خود حمل می کردند و سلاح های اتوماتیک نیز در اختیار داشتند. وی نحوه تردد آنها به این صورت را مشکوک خواند و گفت که این آمریکایی ها هیچ هماهنگی با مقامات امنیتی و محلی انجام نداده بودند. این چهار نفر مدتی بعد با حضور عناصری از سفارت آمریکا آزاد شدند.