آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار کشور
۳

تشکیل کارگروه حفاظت از دانشمندان کشور در وزارت علوم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از تشکیل کارگروهی در وزارت علوم با همکاری سایر دستگاه های ذیربط در راستای حفاظت از دانشمندان هسته ای و برجسته کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده با ساماندهی بهتر، حفاظت مطلوبتری از دانشمندان برجسته کشور صورت گیرد.

ساداتی نژاد ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای کشور توسط ایادی استکبار و در راس آنها اسرائیل جنایتکار، از شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان یکی از نخبگان علمی کشور یاد کرد و گفت: شهادت او سند افتخاری برای علم و فناوری کشور است.

وی ادامه داد: این ترورها خللی در مسیر توسعه علمی کشور ایجاد نمی کند و سربازان علمی کشور همواره آماده بوده و با ریختن خون هر شهید اجازه نخواهند داد جای ایشان خالی بماند.

به گزارش ایسنا، ساداتی نژاد علم و فناوری را جبهه مبارزه امروز در برابر دشمن دانست و اظهار داشت: دشمنان نمی توانند علم و دانش را ترور کنند، کشور ما در مسیر پیشرفت راه خود را یافته و با قدرت ادامه خواهد داد و با وجود جوانان پاک و نخبه در کشور هیچ خللی در سد پولادین علمی ایران ایجاد نخواهد شد و قطعا پیروزی در این نبرد با جبهه حق است.

معاون وزیر علوم در خاتمه این گونه ترورها را نشانه عجز و ناتوانی دشمنان در برابر اراده ملت ایران عنوان کرد و افزود: سازمان های حقوقی بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر در حالی که در برابر برخی ادعاهای واهی فعال شده و شروع به صدور بیانیه می کنند، اکنون در برابر این اتفاق در کشور ما زبان در کام گرفته و سکوت کرده اند که نشان می دهد ادعاهای آنها باطل و دست نشانده استکبار جهانی هستند.