آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

استاندار نجف: مرحله جدید گسترش روابط اقتصادی نجف با ایران آغاز شده است

استاندار نجف با اشاره به ظرفیت های موجود در ایران گفت: اکنون مرحله جدیدی در گسترش روابط ایران و نجف آغاز شده است.

به گزارش فارس عدنان الزرفی در دیدار با استاندار خراسان رضوی که در محل استانداری انجام شد، اظهار داشت: با خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از عراق این کشور مرحله جدیدی را در گسترش روابط با کشور ایران آغاز کرده است.

وی با اظهار تعجب از حضور کمرنگ شرکت های ایرانی در تبادلات تجاری و نیز بازسازی کشور عراق، افزود: اکنون بهترین فرصت برای همکاری بیشتر با ایران است اما جای تعجب دارد که بسیاری از شرکت های بزرگ ایرانی وارد عراق نشده اند در حالی که ده ها شرکت ترکیه ای قراردادهای بزرگی را در عراق به عهده گرفته اند.

الزرفی با اشاره به بازدید از کارخانه های بزرگ استان خراسان رضوی، اظهار داشت: از سال 2004 طراحی جدیدی برای شهر نجف اشرف در نظر گرفته شده و به همین طور مناطق صنعتی چند منظوره نیز پیش بینی شده است.

وی به خواست نخست وزیر عراق برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و به ویژه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: حزب بعث عراق نجف و کربلارا ویران کرده است.

استاندار نجف جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم برای عراق عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از شرایطی که در گفت وگو با آمریکایی ها مطرح کرده ایم این است که عراق را به عنوان انبار سلاح و یا فضای عراق را برای استفاده جنگی علیه کشورهای همسایه استفاده نکنند.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در گذشته بین عراق با کشورهایی مانند ایران، کویت و عربستان، خاطرنشان کرد: عراق به دنبال توسعه نقاط مشترک با کشورهای همسایه خود است و نیز نسبت به ملیت و حق حاکمیت همسایگان خود احترام می گذارد.