آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار اقتصادی
۴

تولیدکنندگان بخش کشاورزی پروانه دار می شوند

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز اعطای پروانه به تولیدکنندگان بخش کشاورزی خبر داد.

صادق خلیلیان گفت: مشاغل کشاورزی در کشور تعریف شده نیست و اغلب تولیدکنندگان بخش فاقد شناسنامه کار هستند لذا باید هر تولید کننده ای در بخش کشاورزی دارای پروانه ای باشد که نشان دهد متعلق به چه صنفی است و این اقدام حائز اهمیتی است که اجرای آن از امروز آغاز می شود.

خلیلیان اظهار کرد: لازم است تمام سازمان ها و ارگان های کشور طبق قانون فعالیت این صنف را به رسمیت شناخته و نهایت همکاری و همراهی با آن را به عمل آورند.

وی ادامه روش های گذشته در توزیع کود، سم و سوخت ارزان در این بخش را فاقد کارایی عنوان و اظهار کرد: باید امکانات موجود را به سمت توسعه زیرساخت ها، استفاده از فن آوری های نوین، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش تولید به کار ببریم چرا که امروز مصرف کنندگان به دنبال محصولات با کیفیت و ارزان هستند.

خلیلیان اظهار کرد: وظایف و مسئولیت نظام صنفی کارهای کشاورزی مهم و سنگین است و این نهاد باید از یک سو از حقوق تولیدکنندگان و کشاورزان به صورت منطقی و معقول در مراجع و مراکز مختلف دفاع کند و از سویی دیگر تولیدکنندگان و کشاورزان را متقاعد سازد در قبال تولیدات خود به لحاظ سلامت، بهداشت و کیفیت پاسخگو باشند.

وی در ادامه گفت: مسئولان کشور توجه لازم را به بخش کشاورزی و تولیدات آن به عنوان محصولات استراتژیک و مهم دارند؛ به عنوان مثال در سالجاری علاوه بر بودجه سالانه در بخش بهره وری آب بیش از 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است و دولت برای اجرای طرح های نوین آبیاری بین 35 تا 40 میلیون ریال در هر هکتار به کشاورزان یارانه پرداخت می کند و در واقع حدود 85 درصد هزینه های احداث و اجرای شبکه های نوین آبیاری از سوی دولت و به صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخته می شود.