آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار اقتصادی
۴

پرداخت 123 درصدی سهم تولید از هدفمندی یارانه ها

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: علیرغم این که گفته می شود سهم تولید از هدفمندی فراموش شده، اما سهم تولید و صنعت از هدفمندی یارانه ها 123 درصد محقق و پرداخت شد.

بهروز مرادی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در مورد سقف 20درصد افزایش قیمت حامل های انرژی خاطرنشان کرد: آنچه دولت انجام می دهد، مر قانون است. چون دولت تاکید دارد، قانون را رعایت کند و به صورت جدی وظیفه قانونی اش را در مورد هدفمندی یارانه ها دنبال می کند.

مرادی با اشاره به بند 46 قانون بودجه 90 گفت: درآمدهای سازمان هدفمندی یارانه ها از محل اجرای قانون و همچنین منابعی در قانون بودجه که مجلس به دولت اجازه داده تشکیل می شود.

وی یادآور شد: بخشی از درآمد بودجه براساس ردیف هایی که به سازمان هدفمندی یارانه اختصاص می یابد، تا صرف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی شود.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد ماده قانون هدفمندی یارانه ها گفت: سهم دولت در ماده 11، سهم خانوار در ماده 7 و سهم تولید در ماده 8 آمده که شامل حمل و نقل عمومی، شهرداری ها، دهیاری ها، تولید و خدمات، جوایز صادراتی و جبران زیان شرکتهای دولتی است.

مرادی خاطرنشان کرد: بودجه سازمان هدفمندی یارانه ها 50 هزار میلیارد تومان است که از این رقم سهم خانوار 40 هزار میلیارد تومان و سهم ماده 8 رقم 10 هزار میلیارد تومان بود که در 9 ماه سال جاری نسبت به کل وظیفه دولت 23درصد بیشتر تحقق یافته، یعنی 23 درصد تحقق این بند قانون تا اول دیماه 90 انجام شده است.وی گفت: دولت در سال 89 نیز 100درصد وظیفه خود در حمایت از تولید و صنعت یا همان ماده 8 قانون هدفمندی یارانه ها را به اجرا رساند.مرادی در مورد گفته هایی مبنی بر این که سهم تولید از هدفمندی پرداخت نشده، گفت: اساسا این گفته صحت ندارد و سهم بخش تولید و خدمات یا به طور کلی ماده 8 قانون هدفمندی یارانه ها در سال جاری 123 درصد تحقق یافته است.