آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
حوادث
۱۵

دستگیری 25 نفر از اعضای کارناوال تبلیغات انتخاباتی در کوهدشت

رئیس کل دادگستری استان لرستان از برخورد با کارناوال تبلیغات انتخاباتی زودهنگام در شهرستان کوهدشت و دستگیری 25 نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش مهر، جعفر بدری با اشاره به راه اندازی شعبه ویژه تخلفات انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان لرستان، اظهار داشت: براساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه این شعبه در همه شهرستان های استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این شعبه تخلفات و پرونده های انتخاباتی در استان خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: در این راستا هم اکنون تعدادی پرونده نیز در دست بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات یکی از پرونده های تخلفات انتخاباتی موجود در دادگستری استان بیان داشت: در این راستا یک پرونده که مربوط به بخش رومشکان شهرستان کوهدشت بوده در دادگستری استان در حال پیگیری و بررسی است.

بدری بیان داشت: در این راستا 25 نفر از دو جریانی که در این بخش اقدام به راه اندازی کارناوال انتخاباتی کرده بودند دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه این تعداد دستگیر شده تا روز دوشنبه در بازداشت بوده اند، ادامه داد: در این راستا براساس تصمیمات اتخاذ شده کسانی که دارای جرم کمتری بوده اند؛ به تدریج در حال آزاد شدن هستند و متهمان اصلی نیز فعلادر بازداشت خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام تخلفات انتخاباتی از سوی برخی از نمایندگان استان نیز بیان داشت: در این راستا قانون به ما اجازه احضار آنها را داده ولی در زمینه جلب و دستگیری این افراد، قانون این اجازه را به دستگاه قضایی نمی دهد.

بدری با بیان اینکه در این زمینه تعدادی پرونده تشکیل شده و به برخی از نمایندگان نیز تذکرهای لازم داده شده است، بیان داشت: این افراد نیز تعهدات لازم را داده اند که این تخلفات را تکرار نکنند.