آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار کشور
۲

جزئیات جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید رئیس جدید دانشگاه آزاد

فرهاد دانشجو با 24 رای موافق، 2 رای ممتنع و 2 رای مخالف به ریاست دانشگاه آزاد برگزیده شد.

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد بعدازظهر روز گذشته به ریاست محمود احمدی نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

«محمدرضا مخبردزفولی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از پایان این جلسه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که فرهاد دانشجو با رای قاطع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد اما به تعداد آرا اشاره نکرد.

یک منبع آگاه در گفت وگو با فارس، جزئیات جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشریح کرد و گفت: 28 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این شورا حضور داشتند که پس از انجام رای گیری از 28 رای ماخوذه، 24 رای موافق، 2 رای ممتنع و 2 رای مخالف ریاست فرهاد دانشجو بر این دانشگاه بود.

وی افزود: در این جلسه کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مامور برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تغییر ریاست این دانشگاه بود، گزارش کاملی از روند جلسه اول و دوم این هیئت را به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد.

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد در این جلسه پیشنهاد داد که رای گیری برای تایید رئیس جدید دانشگاه آزاد صورت نگیرد و فرصتی داده شود تا وی بتواند استعفای خود را از ریاست دانشگاه آزاد اعلام کند که با مخالفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی روبرو شد.