آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار کشور
۲

آیت الله خاتمی: هواداران کاندیداها مواظب باشند به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را نفروشند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شور انتخاباتی با رقابت سالم و اخلاقی امکان پذیر است.

آیت الله «سیداحمد خاتمی» در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر این که «انتخاب اصلح تکلیف است و مردمی که پای صندوق های رای می آیند باید به این موضوع توجه کنند» گفت: آن ها نگویند شورای نگهبان تایید کرده کافی است چرا که شورای نگهبان کف صلاحیت ها را مشخص می کند و سقف صلاحیت ها را مردم با انتخاب اصلح خود رقم می زنند.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که «انتخابات، شور انتخاباتی لازم دارد و این شور انتخاباتی با رقابت سالم و اخلاقی امکان پذیر است» گفت: کاندیداها باید در این عرصه رقابت اخلاقی را به عرصه بگذارند و از تخریب یکدیگر دوری کنند و در واقع رقابت مثبتی را در پیش بگیرند، یعنی این که توانمندی های خود را بگویند و از تخریب بپرهیزند و در این رهگذر فضای انتخاباتی کشور با حضور مردم پرشور می شود.

وی همچنین خطاب به مجریان انتخابات و شورای نگهبان با عنوان ناظر انتخابات گفت: از آن ها این انتظار می رود که به قانون عمل کنند و یک ذره عدول از قانون حرکتی غیرشرعی و غیراخلاقی است و از طرف دیگر از کاندیداها نیز این انتظار وجود دارد که منافع نظام را فدای منافع خود نکنند.

خاتمی گفت: کاندیداهایی که در پی به جان انداختن مردم با یکدیگر و ایجاد اغتشاش هستند، حتی اگر شورای نگهبان آن ها را تایید کرده باشد، باید رد صلاحیت شوند و مردم نباید به این افراد اعتماد کنند.

وی ادامه داد: دشمن فضای ناامن انتخاباتی می خواهد و درصدد این است فتنه ای که در سال 88 آغاز کرد به انتخابات 12 اسفند سال 90 و پس از آن بکشاند و شورای نگهبان باید در مورد عناصری که به دنبال تحقق این موضوع هستند با دقت و تیزبینی عمل کند و آن ها را تایید نکند.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به هواداران کاندیداها نیز گفت: هواداران کاندیداها متوجه باشند که به خاطر دنیای دیگران به جهنم نروند و این قدر در انتخابات و تبلیغات آن داغ نشوند که به خاطر رای آوردن کاندیدای موردنظرشان ارزش های اخلاقی و قانون را زیر پا بگذارند.