آرشیو پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۹
شهرستان ها
۱۱

عروسی خون، نیلوفر زرین گرفت

آبادان-خبرنگار کیهان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از درخشش خانم کاترین غلامی کارگردان جوان آبادانی در جشنواره فیلم پروین اعتصامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، فرهاد پورغراوی علوانی اظهار داشت: ششمین دوره جشنواره فیلم پروین اعتصامی با حضور اعضای هیات انتخاب، داوران و جمعی از اهالی سینما در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان گشایش یافت.

پورغراوی علوانی به قرائت پیام جواد شمقدری معاون سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در قسمتی از این پیام نقش زنان فداکار این مرز و بوم به خوبی به تصویر کشیده شده است.

وی از حضور خانم کاترین غلامی کارگردان جوان آبادانی در این جشنواره خبر داد و افزود: در ششمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی فیلم پروین اعتصامی با رویکرد «حجاب و نقش زن در تحکیم خانواده» ایشان توانستند جایزه بهترین پژوهشگر زن را برای فیلم «عروسی خون» کسب نمایند.

پورغراوی علوانی با اشاره به تعداد بی نظیر بانوان فیلمساز و علاقه آنان به ارائه کارهای مطلوب و اجتماعی، به موضوع فیلم مستند «عروس خون» اشاره کرد و بیان داشت: فیلم مستند «عروس خون» که با همکاری انجمن سینمای جوان آبادان تهیه گردیده، توانسته به خوبی آداب و رسوم قومیت عرب خوزستان را به تصویر بکشد.