آرشیو پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۹
اخبار کشور
۳

عراقچی خبر داد برگزاری اجلاس 3 جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان در نخجوان

معاون وزیر امورخارجه کشورمان از برگزاری یک اجلاس 3جانبه میان ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در نخجوان خبر داد.

سیدعباس عراقچی با اعلام این خبر، گفت: همکاری های اقتصادی محور این رایزنی ها است و علاوه بر آن، مسائل مشترک 3 جانبه در منطقه نیز مورد بحث قرار می گیرد.

وی همچنین خبر داد که رئیس جمهور در یک ماه آینده به منظور شرکت در اجلاس 3 جانبه ای با حضور وی و روسای جمهوری پاکستان و افغانستان به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

عراقچی در گفت وگو با ایرنا، مذاکره درباره همکاری های سه جانبه با هدف برقراری صلح و ثبات در افغانستان را محور اصلی این اجلاس سه جانبه خواند و گفت: روسای جمهوری سه کشور همچنین درباره مسائل سیاسی و توسعه مناسبات اقتصادی نیز به گفت وگو خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر این که سفر احمدی نژاد به اسلام آباد، سفر دوجانبه نیز محسوب می شود، گفت: رئیس جمهوری در این سفر و در مذاکره با مقامات ارشد پاکستان، توسعه مناسبات تهران-اسلام آباد را نیز دنبال خواهد کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این 2 اجلاس در حال هماهنگی است.

معاون وزیر امور خارجه با یادآوری دعوت رسمی پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران، نسبت به انجام این سفر در بهمن ماه سال جاری ابراز امیدواری کرد.

نخستین اجلاس 3 جانبه وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان اواخر فروردین ماه سال جاری در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی برگزار شد. نخجوان واقع در جمهوری آذربایجان میزبان دومین اجلاس 3جانبه خواهد بود.