آرشیو چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۱۴۵۴
ادب و هنر
۱۵

پژواک نام ایران با نام سینمای ایران آمیخته است

احمدرضا درویش در اختتامیه جشنواره 1404در حوزه هنری سخن گفت و با واکنش برگزارکنندگان مراسم روبه رو شد. در این مراسم از کمال تبریزی ورضا میرکریمی نیز تقدیر شد. وی گفت:«عزیزان این مراسم باشکوه برای تجلیل از سینمای ایران برپا شده است. سینمایی که موجب عزت و غرور ملت ایران است. امروز پژواک نام ایران با نام سینمای ایران درآمیخته است. در روزهایی که سرزمین ما در معرض تندبادها و تهدیدات خارجی و ناهمواری های داخلی است متاسفانه گذشته سینمای انقلاب اسلامی به 30 سال سینمایی ننگین! خانه سینمای سینماگران به لجن زار و لانه جاسوسی! اهالی آن به گندم نمایان جوفروش فتنه گر و شرافت شان به صفت فحشا توصیف شده است!

دوستان گرامی ما سیاست را به اهل آن وانهاده ایم، گرچه آنچه بر ما و حریم ما می رود رویکردی سیاسی ا ست که دود آن به چشم مردم و دلسوزان نظام می رود. من به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ سینمای ایران از سازمان تبلیغات اسلامی، از رسانه ملی، از شورای شهر و شهرداری تهران، از دانشگاه ها و از همه نخبگان و فرهیختگان و مسوولان اجرایی کشور سوال می کنم، آیا اعتلاو حمایت از دستاوردهای فرهنگی، صیانت از حریم اخلاق، دیده بانی از هجمه های فرهنگی معاندان، ممانعت از فرصت سوزی ها، عدالت فرهنگی و ایجاد فضای گفت وگو و اقناع برعهده شما نیست؟ آیا سینمای ایران را برآمده از انقلاب اسلامی می دانید؟

پس چرا در برابر هجوم بر درخت تنومند سینمای نجیب ایران سپر به زیر افکنده اید و ساکتید؟

عزیزان، ما با کسانی پیمان بسته ایم که خون شان بر تابلوی فرهنگ این سرزمین ماندگار و نام شان بر صفحات زرین هنر این کشور جاودان است.

ما نفرت پراکنی و کینه توزی را غفلت و انحراف از آرمان های آن پیر سفر کرده می دانیم که گفت: نگذارید انقلاب تان به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»