آرشیو یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۵۷۵
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

پرداخت 230 میلیارد ریال تسهیلات زودبازده در بوشهر

دنیای اقتصاد - بوشهر - اصغر اقبال مجرد: معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: در سال جاری 230 میلیارد ریال تسهیلات از محل بنگاه های کوچک اقتصادی زودبازده برای ایجاد و تثبیت اشتغال در این استان پرداخت شده است.رسول زارعی با بیان این مطلب افزود: با وجود اینکه در سال گذشته 330 میلیارد ریال در زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال در استان بوشهر تسهیلات پرداخت شده است، انتظار می رود با نزدیک شدن به پایان سال زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سرعت بیشتری بگیرد.

پلمب 12 هزار واحد ساختمانی متخلف در مشهد

دنیای اقتصاد – مشهد – افسانه پاک فطرت: معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: به منظور افزایش استحکام بنا در 8 ماه ابتدایی سال جاری تعداد 12 هزار و 18 مورد پلمب واحد های متخلف ساختمانی در شهر مشهد گزارش و ثبت شده است.

محمد هادی جاوید با بیان اینکه طی این مدت 9 هزار مورد فک پلمب نیز از سوی متخلفان گزارش شده گفت: این آمار به معنای تعداد تخلف نیست، بلکه به معنای دفعات ارجاع نوبت فک پلمب است. وی با اشاره به اینکه منطقه 2 شهرداری مشهد با تعداد 2 هزار و 818 نوبت پلمب، بیشترین تخلفات ساختمانی صورت گرفته در شهر مشهد را به خود اختصاص داده است، افزود: به دلیل اینکه در منطقه 2 بیشترین ساخت و سازهای شهر مشهد صورت می گیرد، بیشترین میزان تخلفات ساختمانی نیز به این منطقه اختصاص دارد.

صدور محصولات ورق خودروی چهارمحال به افغانستان

دنیای اقتصاد – شهرکرد – هیبت الله غفاری: پس از ارسال نمونه محصولات صادراتی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری به کشورهای عراق و پاکستان این بار کشور افغانستان خواستار محصولات ورق خودرو شد.

مسعود جوانبخت سامانی، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ورق خودروی چهارمحال با بیان این مطلب افزود: این محموله به وزن تقریبی 107تن است که طی چند مرحله به کشور افغانستان صادر می شود.شرکت ورق خودروی چهار محال و بختیاری از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 70 هزار تن تولید محصول داشته که حدود 1200 تن آن به عنوان نمونه محصول به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر شده است.