آرشیو چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۴۵
شهرستان ها
۱۱

سخنگوی هیئت نظارت استان اعلام کرد

تایید صلاحیت 98 کاندیدای نمایندگی مجلس در همدان

همدان- خبرنگار کیهان:

صلاحیت 98 تن از نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان تایید شده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مجموعا 133 نفر به عنوان نامزد انتخابات مجلس نهم در استان ثبت نام کردند که با انصراف یک نفر در روزهای نخست این تعداد به 132 نفر رسید.

«محمد نباتی» ادامه داد: در مرحله بررسی صلاحیت ها توسط هیئت نظارت و شورای نگهبان، نهایتا 97 نفر برای رقابت در استان، تایید صلاحیت شده اند که با پیوستن یک نفر از حوزه تهران به حوزه همدان، این تعداد به 98 نفر رسید.

این مسئول اعلام کرد: درمجموع نیز 17کاندیدا رد صلاحیت شده، 12نفر انصراف دادند و 6 نفر نیز پس از رد شدن در هیئت نظارت استان و مرکز، اعلام شکایت نکردند.

«نباتی» یادآور شد: به این ترتیب بیش از 80 درصد داوطلبان انتخابات درسطح استان، تایید صلاحیت شدند و پرونده 17 نفر رد شده نیز، درصورت اعلام شکایت، بار دیگر در شورای نگهبان بررسی و نتیجه نهایی 2 اسفندماه اعلام می شود.

وی خاطر نشان ساخت: 3اسفندماه، ستاد انتخابات استان، اسامی نهایی و قطعی نامزدها را به صورت آگهی منتشر می کند تا به اطلاع عموم مردم استان برسد.

به گفته سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات همدان با اعلام این که به طور میانگین برای تصاحب هرکرسی نمایندگی از استان، حدود 10نفر با هم رقابت دارند و تعداد تایید صلاحیت شده ها از دوره قبل انتخابات مجلس بالاتر است، تصریح کرد: هرگونه فعالیت تبلیغاتی کاندیداها در سطح استان توسط هیئت نظارت کاملارصد و به مرکز گزارش می شود.