آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۷
نگاه اقتصادی
۶
خبر ویژه

با برپایی مجمع عمومی موسسان

کارگزاری بانک ملت عضو هیات مدیره بورس انرژی شد

اعتبار| شرکت های ماهتاب گستر، سرمایه گذاری ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، کارگزاری مهرآفرین، صنایع برق و آب صبا، مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران و کارگزاری بانک ملت به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره بورس انرژی انتخاب شدند. مدیر امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه گفت: سهامداران حقوقی باید تا 10 روز پس از مجمع، نمایندگان حقیقی خود را برای تایید صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کنند تا با انتخاب اعضای هیات مدیره فرآیند تاسیس بورس انرژی ادامه یابد. محمودرضا خواجه نصیری ادامه داد: با تایید صلاحیت اعضای

هیات مدیره، مدیرعامل بورس انرژی از سوی اعضای هیات مدیره کاندیدا شده و این شخص هم برای تایید صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی می شود. وی با بیان اینکه مدت تصدی مدیرعامل در این سمت دو سال است، توضیح داد:

هیات مدیره باید یک شخص حقیقی را خارج از اعضای هیات مدیره، به مدیرعاملی شرکت انتخاب کنند. خواجه نصیری تاکید کرد: صلاحیت عمومی و حرفه یی مدیر عامل قبل از انتصاب به این سمت باید به تایید سازمان برسد و چنانچه به تشخیص سازمان این صلاحیت ها را طی دوره مسوولیت از دست بدهد یا مشخص شود که از ابتدا حائز صلاحیت های لازم نبوده است، هیات مدیره باید به درخواست سازمان او را از این سمت عزل و شخص دیگری را با تایید سازمان جایگزین وی کند. او گفت: پس از تایید اعضای هیات مدیره و مدیرعامل پیشنهادی آنها، امکان برگزاری نخستین جلسه هیات مدیره برای قبولی سمت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و شروع فرآیندهای اجرایی بورس فراهم خواهد شد.

مدیر امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد مجمع عمومی موسسان بورس انرژی با حضور 76 درصد سهامداران و استقبال حقوقی ها روز پنجشنبه برگزار شد.

خواجه نصیری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از جمله موارد دستور جلسه، تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیات مدیره بود، علاوه بر انتخاب اعضای هیات مدیره، اساسنامه شرکت بورس انرژی که مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار هم بود، به تصویب مجمع رسید.