آرشیو یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۶۹
صفحه آخر
۲۰
مکث

با فوتبال بازی کردند

حجت الله اکبرآبادی

شوخی شوخی با فوتبال بازی کردند تا این رشته که توجه همگان را با خود دارد، این روزها وضعیت مبهمی را تجربه کند. جدا از این که علی کفاشیان بماند یا با توجه به قانون منع حضور مدیران بازنشسته در راس فدراسیون ها، مجبور به خداحافظی از فدراسیون فوتبال شود، طرح چند مساله ضروری به نظر می رسد.

1 وقتی رئیس جمهور با نارضایتی از وضعیت موجود، خواستار تغییر و تحولات مثبت در فوتبال ایران می شود، چرا این حرف مورد بی توجهی قرار می گیرد و تمهیداتی اندیشیده نمی شود تا با حضور مدیران توانمند و شایسته، پاسخی درخور به این خواسته داده شود؟ !

2 معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با اشاره به 2 نامه سازمان بازرسی مبنی بر ممنوعیت حضور مدیران بازنشسته در انتخابات فدراسیون فوتبال، می گوید که با توجه به ناکامی های فوتبال در 4 سال گذشته و نارضایتی افکار عمومی، انتظار می رفت که مجمع فدراسیون فوتبال به گزینه دیگری غیر از کفاشیان رای دهد. معنای این حرف این است که مسوولان وزارت ورزش به رای آوردن گزینه مورد نظر خود اطمینان داشته اند و برای همین با اغماض با حضور کفاشیان در انتخابات برخورد کرده اند.

3 وزارت ورزش و جوانان به عنوان مجری و سیاستگذار ورزش کشور و همین طور ریاست مجامع فدراسیون های ورزشی باید شرایط قانونی انتخابات فدراسیون فوتبال را فراهم می کرد. بی شک وقتی سازمان بازرسی اعلام می کند که علی کفاشیان نمی تواند در انتخابات شرکت کند، دلیلی وجود نداشت که این مساله نادیده گرفته شود.

4 علی کفاشیان با این که می دانست نظری بر ادامه حضورش در راس فدراسیون فوتبال نیست، اما ترجیح داد بدون توجه به نظر سازمان بازرسی و مخاطراتی که در فردای انتخابات برای فدراسیون فوتبال ایجاد خواهد شد، درعرصه رقابت باقی بماند. بی تردید کفاشیان با علم به این که نمی تواند رای سازمان بازرسی را عوض کند باید با عبور از منافع شخصی، منافع ملی فوتبال را در نظر می گرفت تا امروز شرایطی نامشخص بر فوتبال ما حاکم نباشد.

5 وقتی وزیر ورزش تصریح دارد که خود را در پرونده فوتبال تابع قانون می داند، می توان پیش بینی کرد که انتخابات فدراسیون تجدید خواهد شد. به هر حال گرهی که با دست قابل باز شدن بود، فعلابه دندان افتاده که امیدواریم فوتبال با تدبیر و بدون آسیب از این وضعیت خارج شود.