آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
صفحه اول
۱

سیدحسن نصرالله: مردم بحرین با پیروزی فاصله زیادی ندارند

جنگ با کوکتل مولوتف فاز جدید انقلاب بحرین

سرویس خارجی-

جنگ جوانان انقلابی با کوکتل مولوتف علیه نظامیان آل خلیفه انقلاب بحرین را وارد فاز جدیدی کرده است.

هزاران شهروند بحرینی در آستانه سالگرد سرکوب اعتراض های مردمی در بحرین در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند و خواستار سرنگونی نظام آل خلیفه شدند.

مناطق مختلف بحرین از روز پنج شنبه بار دیگر شاهد تظاهرات مردمی بود که در آن تظاهرکنندگان بر تحقق خواسته هایشان به ویژه سرنگونی نظام آل خلیفه تاکید کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند تا تحقق کامل خواسته هایشان خیابان ها را ترک نمی کنند و به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه خواهند داد.

این تظاهرات با یورش نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل خلیفه به خشونت کشیده شد و چندین معترض بر اثر این درگیری ها مجروح شدند. نظامیان آل خلیفه برای سرکوب تظاهرکنندگان از گاز اشک آور سمی و بمب های صوتی استفاده کردند.

درگیری جوانان بحرینی با نیروهای نظامی آل خلیفه بیشتر در مناطق شیعه نشین همچون ستره، دراز، المالکیه، سار، توبلی، جذاف و مناطق مشرف به منامه رخ داد و در نتیجه مبارزان با پرتاب کوکتل مولوتف چندین خودرو دولتی را به آتش کشیدند.

جوانان انقلابی بحرینی با پرتاب کوکتل مولوتف به سمت خودروهای نظامی آل خلیفه در نظامیان رعب و وحشت ایجاد و آنها را مجبور به فرار کردند.

مردم بحرین روز جمعه نیز پس از برگزاری نماز جمعه تظاهرات کردند و بر اخراج اشغالگران سعودی از کشورشان تاکید کردند.

در این تظاهرات مردم معترض بحرینی با آتش زدن تصاویر پادشاه عربستان سعودی خواستار اخراج نیروهای اشغالگر از بحرین شدند.

مردم بحرین تاکید کردند که نیروهای اشغالگر در جنایات آل خلیفه سهیم هستند و باید به خاطر جنایاتشان در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.معترضان بحرینی همچنین اعلام کردند که قطار انقلاب توقف ندارد و تا زمانی که به آخرین ایستگاه خود نرسد و تمامی مطالبات شهروندان محقق نشود همچنان به حرکت اعتراضی خود ادامه خواهد داد.