آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار خارجی
۱۶

افشاگری الحوثی ها از توطئه تازه سعودی در یمن

عضو شورای سیاسی الحوثی های یمن درباره توطئه جدید عربستان علیه یمن و ایجاد دیوار حائل در مرز با یمن هشدار داد.

«صنیف الله شامی» در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت، دولت آل سعود برای ایجاد تفرقه و جنگ داخلی در یمن و باز کردن پای بیگانگان در این کشور اقدام به ساخت دیوار نژادپرستانه حائل در مرز عربستان با یمن کرده است.

وی افزود، تخریب پنج روستا در منطقه منبه در استان صعده در چارچوب این توطئه قرار دارد.

شامی گفت، اسناد و مدارک موثقی در دست داریم که نشان می دهد عربستان زمینه ورود و آموزش مزدوران آفریقایی با هدف جنگیدن در داخل خاک یمن را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه عربستان از چند سال پیش مقدمات اجرای این طرح خائنانه را اجرا می کرده است تصریح کرد، دولت جدید یمن که مدعی مشروعیت است در هفته اخیر شرایط را برای تخریب پنج روستا برای عربستان فراهم آورده است.شامی تاکید کرد، عربستان سعودی تلاش می کند که همگان را وارد جنگ بیهوده کند جنگی که کاملا سیاسی خواهد بود و هدفش باز کردن پای بیگانگان به کشور خواهد بود.عضو شورای سیاسی الحوثی های یمن گفت، در هفته گذشته بیش از 2000 سومالیایی از طریق مرز عربستان وارد یمن شده اند تا پس از آموزش برای درگیری آماده شوند.

وی تاکید کرد، در صورت بروز جنگ در آینده اجسادی که برجای می ماند متعلق به مزدورانی از الجزایر، سومالی وکشورهای دیگر آفریقا است.

گفتنی است مردم یمن نیز طی روزهای گذشته علیه سیاست های دولت جدید به ریاست جمهوری عبدربه منصورهادی جانشین علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن تظاهرات کردند و اظهار داشتند که دولت جدید هیچ فرقی با دولت های گذشته ندارد و به درخواست های مردم توجه نمی کند.