آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار اقتصادی
۴

تخلفات واردکنندگان در تحویل خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از عدم پایبندی شرکت های واردکننده خودرو به تعهدات خود در زمینه تحویل محصولات پیش فروش شده خبر داد.

حسین اردوخانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در یکی دو ماه اخیر حجم تعهدات عقب افتاده شرکتهای واردکننده در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان این که به عنوان مثال خودروی کره ای که در آبان ماه با تعهد تحویل حداکثر دو ماه پیش فروش شده، تاکنون تحویل خریداران نشده است، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی شکل گیری چنین وضعیتی، انتظار شرکت های واردکننده برای افزایش قیمت محصولات و پس از آن تحویل خودرو به خریداران با قیمت های جدید است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: طبق قرارداد پیش فروش خودروهای وارداتی، قیمت نهایی این محصولات براساس نرخ زمان تحویل محاسبه خواهد شد که همین موضوع نیز موجب عقب افتادن زمان تحویل خودروهای وارداتی پیش فروش شده به امید افزایش بیشتر قیمت ها شده است.

وی افزود: علاوه بر تاخیرات رخ داده در تحویل خودرو دیده شده که شرکت های واردکننده به جای تحویل خودرو پیش فروش شده خودروی دیگری را با مشخصات فنی متفاوت تحویل خریداران می دهند.

اردوخانی با بیان این که اخیرا اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو به ناچار به تمام اعضای خود ابلاغ کرده که از هرگونه پیش فروش خودروهای وارداتی به دلیل تخلفات عدیده واردکنندگان در این حوزه خودداری کنند، تصریح کرد: امیدواریم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به این حوزه ورود کرده و نسبت به اجبار واردکنندگان به انجام تعهدات خود در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده اقدام کند.