آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
حوادث
۱۵

جوان نوشهری به 6 بیمار زندگی دوباره بخشید

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی نوشهری به 6 بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری مهر، با موافقت خانواده اعضای بدن، مرحومه «الهام نجفی» جوان 25 ساله ای که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود 6 بیمار را از مرگ نجات داد.

رمضان نجفی پدر «الهام» که کارمند منابع طبیعی نوشهر است گفت: پس از انتقال وی به بیمارستان 17 شهریور آمل، پزشکان اعلام کردند که وی دچار مرگ مغزی شده است.

وی با بیان این که دخترش پنج روز در حالت مرگ مغزی بود اظهار داشت: در این زمان پیشنهاد شد که با توجه به برگشت ناپذیر بودن وضع وی و نیاز بیماران به اعضای پیوندی، با اهدای اعضای بدن وی موافقت کنیم.

نجفی تصمیم گیری در این زمینه را دشوار دانست و ادامه داد: با این حال و با موافقت تمام خانواده به ویژه همسرم، برای رضا خدا و نجات جان بیماران نیازمند و همچنین عاقبت به خیری و زنده بودن خاطره فرزندمان، با این کار موافقت کردیم.

وی گفت: پیکر دخترم به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل و کلیه ها و کبد و قلب و ریه ها و زردپی وی به شش نفر پیوند زده شد.

نجفی با اشاره به این که خود و همسرش دارای کارت اهدای عضو هستند افزود: باید در جامعه فرهنگسازی کرد تا افرادی که محتاج دریافت عضو هستند از مرگ حتمی یا زندگی مشقت آمیز رها شوند.