آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
حوادث
۱۵

باد و طوفان در زاهدان، برف و کولاک در اردبیل

طوفان شن، راه نایین به انارک، چوپانان و خور و بیابانک در شرق استان اصفهان را به مدت سه ساعت مسدود کرد.

فرماندار شهرستان نایین به ایرنا گفت: شامگاه پنجشنبه اعضای ستاد بحران شهرستان نایین از آمادگی لازم برای رسیدگی به خودروهای گرفتار در این طوفان برخوردارند.

«یوسف حسنی» اظهار داشت: ستاد اسکان این شهرستان مدارس انارک را برای استقرار 500 نفر و مدارس نایین را برای بیش از 2 هزار نفر آماده کردند.

همچنین براساس گزارش خبرگزاری «مهر» روز پنجشنبه طوفان با سرعت 80 کیلومتر در ساعت ابرکوه را درنوردید و روز جمعه شاهد طوفانی با سرعت بیش از 80 کیلومتر بودیم که رفت و آمد را بویژه در محورهای مواصلاتی با مشکل مواجه ساخت.

این طوفانی در برخی از نقاط ابرکوه، باعث کاهش دید تا فاصله 400 متری شد.

ابرکوه در طول سال شاهد چندین طوفان شن است که علاوه بر مشکلات تردد در جاده های منتهی به ابرکوه، بخصوص جاده ابرکوه-یزد باعث ایراد خسارات به باغات، مزارع و مناطق مسکونی می شود.اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد وزش طوفان به سرعت 90 کیلومتر در ساعت شعاع دید افقی در محور زاهدان-بم را به 500 متر کاهش داده است.به گزارش ایرنا، این اداره کل روز جمعه اعلام کرد با افزایش سرعت باد طی ساعات آینده، شعاع دید در این محور ارتباطی جنوب شرق کشور کمتر خواهد شد.

در شرایطی که باد و طوفان برخی نقاط مرکزی و جنوبی کشور را تحت سیطره خود دارد اردبیل با برف و کولاک به بدرقه زمستان امسال رفته تا شاهد نوروزی سفیدپوش باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در حالی که آسمان اردبیل تا سپیده دم جمعه صاف بود با نفوذ توده هوای سرد و ناپایدار ریزش شدید برف در این شهرستان آغاز شد.

شدت بارش به اندازه ای است که با وجود سپری نشدن زمان زیادی از شروع آن حجم سنگینی از برف سطح گذرگاه های درون شهری اردبیل را پوشانده و به علت همراهی آن با وزش باد و پدیده کولاک ارتفاع برف از 15 تا 30 سانتی متر متغیر است.