آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
حوادث
۱۵

حذف عبارات زن و شوهر از اسناد رسمی انگلیس

دستور العمل های راهنمای مربوط به مالیات و منافع و اسناد مهاجرت باید به گونه ای بازنویسی شوند تا تعریف زوج که عبارت از یک زن و یک مرد است، رعایت نشود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، فاش شد که کلمات «زن و شوهر» به خاطر اصلاحات انجام شده در جهت حمایت از ازدواج همجنس گرایان از اسناد رسمی کشور انگلیس حذف خواهد شد.بنابراین گزارش، دستور العمل های راهنمای مربوط به مالیات و منافع و اسناد مهاجرت باید به گونه ای بازنویسی شوند که دیگر پیش فرض تعریف یک زوج که عبارت است از یک زن و یک مرد در آنها رعایت نشود.این اصلاحات پاییز گذشته از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس وعده داده شده بود تا راه را برای ازدواج همجنس گرایان در حقوق مدنی این کشور برای اولین بار باز کند.

این اصلاحات خشم کلیسای انگلیس را برانگیخته است که ائتلاف حاکم بر این کشور را به فهم نادرست از قوانین ازدواج متهم می کند. با این حال، «لین فیترستون»، وزیر امور فرصت های برابر کابینه انگلیس به رهبران مذهبی این کشور هشدار داد که از ادبیات تند در این باره استفاده نکنند.قبلاهم در پاسپورت های انگلیسی و همچنین آمریکایی به جای نام پدر و مادر از والد 1 و والد 2 استفاده شده بود.