آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار کشور
۱۴

ارسال کمک های انسان دوستانه ایران به قربانیان گروه های تروریستی در سوریه

سرویس سیاسی-

در پی گسترش حوادث تروریستی در سوریه و افزایش آمار قربانیان و آوارگان ناشی از عملیات های گروه های مسلح وابسته به بیگانه در این کشور، جمهوری اسلامی دومین محموله های انسان دوستانه خود را به این کشور اعزام کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان همزمان با پرواز یک فروند هواپیمای ماهان ایر که حامل کمک های دارویی هلال احمر کشورمان به دمشق است، افزود: در پی تمهیدات وزارت خارجه کشورمان و هماهنگی با وزارت امور خارجه سوریه و در ادامه حمایت های سیاسی تهران از مردم مظلوم سوریه که در اثر گسترش موج نا آرامی ها و حوادث تروریستی خانه و کاشانه خود را از دست داده اند، کاروان کمک های انساندوستانه کشورمان با انجام پرواز به مقصد دمشق کلید خورد تا اقلام دارویی، توسط هلال احمر سوریه در اختیار ملت مقاوم این کشور که با تحریم های غیرانسانی از سوی غربی ها روبرو شده اند، قرار بگیرد.

حسین امیر عبداللهیان با انتقاد از اعمال سیاست دوگانه در قبال ملت و دولت سوریه، مقاومت تاریخی این کشور را در قبال تحرکات رژیم صهیونیستی ستود و با تاکید بر حمایت همه جانبه از مردم سوریه اظهار داشت: اطمینان داریم که ملت و دولت سوریه در سایه طرح اصلاحات رئیس جمهور بشار اسد و در مقابله با مداخلات خارجی مسلحانه در مسیر مقاومت، ثبات، امنیت و توسعه پایدار به پیش خواهد رفت.

بنابراین گزارش، دومین محموله کمک های پزشکی جمهوری اسلامی ایران با هدف همراهی با قربانیان حوادث تروریستی در سوریه، شامگاه پنجشنبه به این کشور ارسال شد.

این محموله پانزده تنی شامل دارو، چادر، پتو و تجهیزات پزشکی بود.

گفتنی است، نخستین محموله چهل تنی کمک های پزشکی ایران نیز بامداد پنجشنبه وارد فرودگاه دمشق شد.

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در دمشق در این باره گفت: این کمک ها در راستای حمایت جمهوری اسلامی از قربانیان حوادث تروریستی در سوریه و مردم مظلوم و بی پناه این کشور که آماج حملات تروریستی متعدد قرار گرفته اند، به این کشور ارسال شده است.

این در حالی است که مدعیان حقوق بشر از جمله دولت آمریکا و رژیم های دنباله رو در منطقه، با هدف شکستن محور مقاومت همچنان با مسلح کردن گروه های تروریستی و سرمایه گذاری کلان در این زمینه اقدامات ضد انسانی خود علیه مردم مقاوم سوریه را گسترش داده اند و مردم مظلوم سوریه در این میان از حداقل حمایت های انسانی و مالی محروم هستند.