آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار کشور
۱۴

منافقین در اردوگاه اشرف به جان هم افتادند

در پی درگیری منجر به قتل منافقین در اردوگاه اشرف اوضاع اردوگاه نفاق به شدت متشنج شده است.

گزارشی حکایت از آن دارد که نورمحمد بیراوند با ضربه کارد همکارش از پای درآمده است و این در حالی است که محمد وحیدی سخنگوی گروهک منافقین هرگونه بحران در این اردوگاه را تکذیب کرد، و مدعی شد بیراوند بر اثر سکته قلبی فوت کرده است.

از سوی دیگر «نصیف جاسم الخطابی» معاون رئیس شورای استان کربلادر دیدار با «مارتن کوبلر» نماینده سازمان ملل متحد در عراق گفت: اعضای گروهک منافقین در اقدامات سرکوبگرانه رژیم سابق نقش داشته اند.

وی افزود: اخراج این گروهک خواسته اصلی ملت عراق است و سازمان ملل متحد باید مکانی برای این گروهک در خارج از عراق پیدا کند. الخطابی همچنین خواستار خروج عراق از فصل هفتم و ایفای نقش طبیعی کشورش در عرصه بین المللی شد.

گزارشگر مستقل ABC نیز گفت: غالب ایرانیان مقیم خارج از ایران حاضر به حمایت از گروهک تروریستی منافقین نیستند.

«لارا گلدمن» گزارشگر مستقل ABC و روزنامه «مترو» در گزارشی در خصوص سیاستمداران آمریکایی که بابت سخنرانی در حمایت از منافقین پول دریافت کرده اند، نتیجه گرفته که منبع این پول ها دستمزد قتل عام مخالفان صدام است.

وی که در گزارش خود به سراغ چندین کارشناس ایرانی مسائل خاورمیانه مستقر در واشنگتن رفته، معتقد است تمامی آنها از حمایت های این سیاستمداران آمریکایی از منافقین ناراحت هستند.

گزارشگر مستقل ABC در ادامه گزارش خود عنوان می کند: این کارشناسان تردید دارند پولی که این سازمان تروریستی خرج می کند از یهودیان سرگردان ایرانی تامین شود، چرا که غالب ایرانیان مقیم خارج از ایران حاضر به حمایت از منافقین نیستند.