آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار کشور
۱۴

داوود اوغلو: ترکیه در مقابل حمله اسرائیل به ایران خواهد ایستاد

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران، ترکیه یکی از کشورهایی است که در مقابل این حمله خواهد ایستاد.

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی در مورد حمله احتمالی اسرائیل به ایران اظهار داشت که ترکیه دارای روابط بسیار نزدیک با ایران است و دو کشور همواره درحال تماس و گفتگو با یکدیگرند.

وی افزود برخی محافل در تلاش برای ایجاد فتنه بین ترکیه و ایران هستند، اما این محافل نمی توانند نقشی مهم در روابط ترکیه و ایران ایفا کنند. وی خاطرنشان کرد که هرچند بین دو کشور در مورد تحولات سوریه اختلاف دیدگاه مطرح است، ولی ترکیه یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که در برابر هرگونه تحرک نظامی اسرائیل علیه ایران می ایستد.

اردوغان: سپر موشکی ناتو علیه ایران نیست

رئیس جمهور ترکیه نیز با تاکید بر اینکه سپر موشکی ناتو علیه ایران مستقر نشده است گفت: سپر موشکی یک سیستم دفاعی در جهت منافع اعضای ناتو است.

گل در پاسخ به سوالی درباره اینکه سپر موشکی ناتو در جهت حفاظت از منافع اسرائیل ایجاد شده است اظهار داشت: این ادعاها صحت ندارد، اسرائیل عضو ناتو نیست و نمی تواند از امکانات آن استفاده کند به ویژه تا زمانی که ترکیه عضو ناتو می باشد این اقدام هرگز عملی نیست، چون هرگونه اقدامی در ناتو بر مبنای آرای جمعی اتخاذ می شود. وی این گونه ادعاها را تبلیغات منفی از سوی اسرائیلی ها دانست.

اردوغان نهم فروردین به ایران می آید

نخست وزیر ترکیه 28 مارس (نهم فروردین) در حالی که حامل پیام های مهمی برای مسئولان کشورمان خواهد بود راهی تهران می شود.

رجب طیب اردوغان از روز شنبه سفر خود به برخی کشورها از جمله آلمان، کره جنوبی، ایران و چین را آغاز خواهد کرد.