آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

انگلیس در لیگ فوتبال اروپا نماینده ای ندارد

صدرنشینان لیگ برتر حذف شدند

با شکست تیم های منچستریونایتد و منچسترسیتی از رقابتهای لیگ فوتبال اروپا انگلیس دیگر نماینده ای در جمع 8 تیم پایانی این رقابتها ندارد.

منچستریونایتد در دیدار برگشت خود مقابل آتلتیک بیلبائو با نتیجه 2بریک مغلوب میزبان اسپانیایی خود شد تا بعد از حذف از لیگ قهرمانان، این بار با لیگ فوتبال اروپا وداع کند.

در این دیدار ابتدا «فرناندو یورنته» در دقیقه 23 برای بیلبائو گلزنی کرد، سپس «اسکار دی مارکوس» هافبک طراح این تیم اختلاف را به دو گل رساند. در دقیقه 80 «وین رونی» یکی از گل ها را جبران کرد اما دیگر فرصتی برای جبران باقی نمانده بود و شاگردان سرآلکس در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 5 بر 3 مغلوب حریف خود شدند و از دور رقابتها حذف شدند.

در دیگر دیدار این مرحله منچسترسیتی در خانه خود با نتیجه 3بر 2 اسپورتینگ لیسبون را از پیش رو برداشت اما با توجه به شکست یک برصفر دیدار رفت و قانون گل زده در خانه حریف از صعود به مرحله بعدی بازماند.

در دیگر بازی های برگزارشده تیم های هانوفر، والنسیا، آلکمار، آتلتیکومادرید، متالیست خارکیف و شالکه موفق شدند با پیروزی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به دور بعدی رقابتها صعود کنند.

پس از مشخص شدن چهره 8 تیم برتر مسابقات فوتبال لیگ اروپا مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها دیروز در «نیون» سوئیس برگزار شد که در پایان تیم های حاضر در این مرحله از مسابقات طبق برنامه زیر به مصاف هم می روند:

¤ آلکمار هلند - والنسیااسپانیا

¤ شالکه آلمان - آتلتیک بیلبائو اسپانیا

¤ اسپورتینگ لیسبون پرتغال - متالیست اوکراین

¤ آتلتیکومادرید اسپانیا - هانوفر آلمان