آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

تحولات مثبت در تقویم فرهنگی سال 91

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال 91 به لحاظ کارهای فرهنگی قابل مقایسه با سال های پیش نخواهد بود.

«سیدمحمد حسینی» روز پنج شنبه در حاشیه افتتاح خانه هنر اندیمشک در گفتگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید چیست اظهار داشت: خوشبختانه برنامه های متعددی در زمینه های مختلف از جمله سینما، هنرهای تجسمی، رسانه های دیجیتال، علوم قرآنی، نمایش، موسیقی، کانون های مساجد پیش بینی شده و ایده های ارزشمندی وجود دارد که در سال 91 محقق خواهند شد.

وی افزود: جشنواره ها و برنامه های فرهنگی در سال جدید با کیفیت هرچه بیشتر و با نگاهی نو برگزار می شوند و ما تلاش می کنیم این برنامه ها با جدیت بیشتر عملی شوند.

«حسینی» اضافه کرد: درخصوص گسترش علوم قرآنی، اعتبارات خوبی در حال تخصیص و در این زمینه نیز برنامه ریزی های مثبتی انجام گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در سال جدید با حمایت هرچه بیشتر از موسسات قرآنی و فرهنگی بستر اشاعه و ارتقای ارزش های والای اسلامی را مهیا می کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر حمایت از خبرنگاران گفت: برنامه های حمایتی از خبرنگاران از سوی وزارتخانه متبوعش در حال انجام است.

براساس گزارش ایرنا همچنین پروژه «خانه هنر» شهرستان اندیمشک طی مراسمی روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

دکتر سید «محمد حسینی» در این مراسم گفت: ما خوزستان را در مقایسه با سایر استان ها موفق تر می دانیم. در خوزستان پروژه های خوبی در دست اجراست؛بویژه در سال 91 که طرح های فرهنگی مهمی برای این استان برنامه ریزی شده است.

وی کنگره ادبی «ملک ملکوت» با موضوع نکوداشت دوکوهه را از جمله کارهای مثبت اخیر در شهرستان اندیمشک عنوان کرد.

علاوه بر پروژه خانه هنر اندیمشک دو پروژه فرهنگی در شهرهای الوان و شاوور بخش شاوور از توابع شهرستان شوش روز پنجشنبه طی آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات استانی و محلی افتتاح شد.

این پروژه ها شامل مجتمع فرهنگی هنری الوان و کتابخانه امام خمینی(ره) شهر شاوور است که ساخت آن ها افزون بر 10 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.