آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۷۱
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

56 میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور واکسینه شدند

یزد- خبرنگار کیهان:

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال بیش از 56 میلیون هکتار از سطح جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی کشور در مقابل آفات و بیماری ها واکسینه شده است.

حسین میرزایی با اشاره به این که هدف اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور فقط اقدامات پیشگیرانه و پیش آگاهی است، افزود: ما به هیچ وجه موافق اجرای عملیات شیمیایی بر علیه آفات و بیماری ها نمی باشیم و با اجرای عملیات مکانیکی و پیش آگاهی می توان با آفاتی که دست به دامان جنگل ها و عرصه های طبیعی شده مقابله کرد.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی، همچنین با اشاره به این که بروز پدیده خشکسالی در سال های اخیر از علل تشدید بروز آفات در سطح جنگل ها بوده است بر لزوم تخصیص اعتبارات بیشتر و جلب مشارکت بخش خصوصی برای حراست از منابع عظیم موجود تاکید کرد.

میرزایی گفت: جنگ، مراتع و عرصه های طبیعی از مهمترین سرمایه های کشور هستند و لذا حفظ و حراست از آنها هم به همکاری همگان نیاز مبرم دارد.

وی افزود: جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مختلف منابع طبیعی یک ضرورت مهم است.

این مقام مسئول در این راستا بیان داشت: دولت در این زمینه تلاش های مضاعفی دارد ولی با عنایت به حجم کار باید بخش خصوصی وارد عرصه فعالیت و همکاری شود.

میرزایی ادامه داد: یکی از سیاست های مهم منابع طبیعی و آبخیزداری، موضوع برون سپاری کارها به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به این که سیاست مهم باید همواره مدنظر مسئولان مرتبط در سطح کشور قرارگیرد، تصریح کرد: در این زمینه کارهایی صورت گرفته، ولی به هیچ وجه کافی نیست. میرزایی با اشاره به اهمیت گیاه پزشکی در عرصه منابع طبیعی، تاکید کرد: برای حفظ منابع موجود به اعتبارات و فعالیت جدی تری نیاز است.