آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۶
حوادث
۱۹

کشف 300 تن گوشت تاریخ مصرف گذشته

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از کشف حدود 300 تن انواع گوشت گوسفندی وارداتی و داخلی تاریخ مصرف گذشته خبرداد.

محمدحسین مولاخواه در گفت وگو با ایرنا افزود: بازرسان ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پی بازرسی یکی از سردخانه های بدون مجوز استان تهران موفق شدند انواع گوشت گوسفندی وارداتی و داخلی تاریخ مصرف گذشته را کشف و ضبط کنند.

وی با بیان این که ارزش این کشفیات 3 میلیارد و 790 میلیون تومان است، افزود: در این عملیات همچنین مقادیری گوشت تاریخ مصرف گذشته کشف و ضمن پلمب مکان، پرونده مدیر سردخانه و صاحب کالابه اتهام عدم اعلام موجودی و احتکار در اختیار شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان مذکور قرار گرفت تا به صورت ویژه به آن رسیدگی شود.

مولاخواه با اشاره به این که مقرر شده تا گوشت های فاسد پس از بررسی های تکمیلی توسط دامپزشکی سریعا معدوم شود، عنوان کرد: براساس مدارک به دست آمده مالک گوشت قرمز موجود در سردخانه مزبور از جمله کسانی بوده که با توجه به پرونده قبلی مکلف به عرضه گوشت موردنظر در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای شهر تهران به مصرف کنندگان بوده ولی با خروج و نگهداری غیرمجاز کالامرتکب تخلف مجدد شده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از شرکت های واردکننده که متعهد به واردات و توزیع گوشت قرمز به شبکه های منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده تعهد خود را اجرا نکرده و خارج از شبکه کالابه عرضه اقدام کرده است. این مقام مسوول افزود: بر اساس ردگیری 420 تن گوشت در سردخانه های شهرهای تهران، بوشهر، مشهد، ارومیه، اصفهان، شهرکرد و دزفول، هماهنگی لازم جهت توقیف و عرضه گوشت در شبکه تعیین شده با قیمت مصوب صورت گرفت.