آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۸
جهان
۶

توبه یک مفتی سعودی پس از توهین به پیامبر (ص)

محمد العریفی، عضو انجمن علمای اسلام عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای ضمن اعتراف به توهین خود به پیامبر اسلام (ص) بابت این رفتار خود عذرخواهی کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، پس از برملاشدن اظهارات توهین آمیز محمد العریفی و واکنش های تند مسلمانان نسبت به این اظهارات، او ضمن اعتراف به اشتباه خود، گفت: پس از تامل دریافتم که در اظهارات خود اشتباه کرده ام، به همین دلیل به درگاه خداوند توبه کردم و به این طریق تاکید می کنم که اهل سنت به مقام پیامبر (ص) احترام گذاشته و قدر ایشان را می دانند.در همین خصوص، دکتر جمیل اللویحق، استاد شریعت دانشگاه طائف گفت: سخن گفتن بدون حصول اطمینان از درستی آن اقدامی نادرست است و در صورتی که به دین و عقیده ضربه بزند گناهی بزرگ به حساب می آید.

پس از انتشار اظهارات توهین آمیز محمد العریفی، مفتی سعودی مبنی بر این که پیامبر اسلام قبل از تحریم شراب هنگامی که به او شراب تعارف می شد، آن را می فروخت یا هدیه می کرد و این که شراب نجس نیست؛ مطبوعات و رسانه های سعودی وهابی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی به دفاع از او پرداخته و شبکه العالم را در این زمینه متهم دانستند.

روزنامه سعودی جازان در این باره مدعی شد که حمله رسانه ای علیه العریفی نخستین بار توسط شبکه العالم ایران صورت گرفت و این شبکه به بررسی و انتشار اظهارات العریفی پرداخت و قسمت هایی از اظهارات او را در یک ویدئو به مدت 2 دقیقه پخش کرد. یک روز پس از انتشار این ویدئو و رسوایی مفتی سعودی، آیت الله سیدمحمد باقر المهری، نماینده مراجع شیعه در کویت در واکنش به اظهارات توهین آمیز العریفی گفت: اظهارات العریفی توهین آشکار به پیامبر (ص) و دروغ بستن به آن حضرت است.